Remtråden for Seamaster GMT "Great White"

Medlem
8. mars 2010
Sted
Over fjorden
Tenkte jeg kunne lage til en liten tråd hvor man kan legge ut bilder av forskjellige remmer og slikt man prøver på GWen sin. Oppfordrer alle andre med samme klokken til å gjøre det samme i denne tråden.

Bare for å sette standarden har jeg ikke en gang pusset klokken før jeg tok bildene, her er det remkombinasjoner som gjelder, ikke detaljbilder av klokken! :D

Legg gjerne ut både bra og dårlige komboer, alltid greit med masse referanser! :)

Omega SMP lenke (Byttes gjerne i en orginal Omega oyster style lenke)
-En litt tøffere look enn den orginale lenken.

image11.jpg

image12.jpg

image17.jpg

Hirsch Grande Duke, sort med rød kontrast
-Denne likte ikke jeg hvertfall.

IMG_5740.jpg

IMG_5739.jpg

IMG_5738.jpg

Hirsch Duke honey brown
-Veldig fornøyd med denne. Brukes såpass hyppig at jeg vurderer å skaffe meg en krokodillerem i tilsvarende farge. Tar gjerne i mot tips til hvor jeg kan finne noe av bra kvalitet.

Untitled by rousp1, on Flickr

Nato, grå og svart
-Liker den faktisk ganske godt på nato. Et begagelig alternativ

IMG_5925.jpg

IMG_5927.jpg

IMG_5929.jpg

Zulu, svart
-Kanskje litt kjedelig, brukes av og til

IMG_5930.jpg

IMG_5932.jpg

IMG_5933.jpg

IMG_5935.jpg

IMG_5936.jpg

Ukjent, mørk brun med hvit kontrast
-Remmen er av såpass dårlig kvalitet at jeg ikke helt klarer å bestemme meg for om det ser bra ut eller ikke

IMG_5937.jpg

IMG_5939.jpg

IMG_5940.jpg

IMG_5941.jpg

Ps. Jeg tar gjerne i mot tilbakemeldinger og forslag til forskjellige kombinasjoner! :)

Denne må da gjøre seg meget bra på TS norgesnatoen? Med mindre bredden mellom lugs'ene er feil da...

KAB

Uhm.. Selvsagt ja. Norgesnato, visste det var noe jeg hadde glemt her!

Norgesnato

WP_000084.jpg

(kommer bedre bilde, en annen dag! :p)

Hey, kult at du fulgte oppfordringen til de grader og smelte opp denne tråden :)

Jeg visste jo allerede at jeg (mot alle odds) likte den på Hirsch Duke Honey Brown, men ellers må jeg si at favorittene her er Bond NATO og Norgesremmen! Ellers: Kommer ikke GW i utgangspunktet på Speedy-lenke, slik som 2254?

Jeg ser at jeg burde justert hvitbalansen før jeg la ut bildene til den brune duke remmen. Den er litt lysere i virkeligheten. Mulig jeg fikser på det i morgen.

Og ja, den kommer opprinnelig på en hel-matt speedyliknende lenke. Vurderer å skaffe meg denne. Jeg kjøpte den på SMP lenke da forrige eier likte den bedre og byttet den orginale mot denne.

Great White var grom på NATOen vår!

Og ja, den kommer opprinnelig på en hel-matt speedyliknende lenke. Vurderer å skaffe meg denne. Jeg kjøpte den på SMP lenke da forrige eier likte den bedre og byttet den orginale mot denne.

Den har vel polerte mellomledd...med mindre Great White kom på en egen variant av Speedy-lenken som hadde slipte mellomledd også..

Great White var grom på NATOen vår!

Den har vel polerte mellomledd...med mindre Great White kom på en egen variant av Speedy-lenken som hadde slipte mellomledd også..

Det er en egen, helmatt, lenke som leveres til denne klokken. :)

Litt stilig egentlig, orginalt finnes det ikke en polert overflate på hele uret. :cool:

Litt stilig egentlig, orginalt finnes det ikke en polert overflate på hele uret. :cool:
Såpass ja, da er den ikke helt lik 2254 sin allikevel. (Der de tre "hovedleddene" er matte, mens de to "minileddene" er polerte.)

Tøft, det visste jeg ikke. Også jeg som regner meg selv som Omega-mann :) Men jeg har ikke sett så mye til Great White, annet enn på bilder. Det er jo igrunn logisk at den kom på en helmatt lenke, da hele klokken har børstet finish :)

Jeg synes komboen med Hirsch Grande Duke var übersexy!
Forøvrig utrolig mange fine bilder av et veldig vakkert ur.:D

Tør ikke uttale meg så veldig om det. Første gang jeg har en type croco rem. Syntes kanskje ikke at den legger seg så gjevnt rundt håndleddet. Blir litt kantete på en måte. Jeg vet ikke om det er normalt eller hva... Tviler på at det skal være slik.. ;)

Etter å ha lest denne tråden vurderer jeg å sende en aldri så liten mail på den Great Whiten som ligger på Finn.no... :)

Kunne du prøvd å tatt et av oversiden mot en hvit bakgrunn?

Sitter å vurderer å kjøpe meg en blå eller hvit gummirem til denne ser du! :)

Om du kjøper hvit må du også kjøpe en blå. Kjøper du en blå trenger du ikke den hvite:p Tror du skal være ganske tan for å kle en hvit rem.

PS: Vet du hvorfor matematikere ikke soler seg?

De trenger bare cos og sin for å få tan. hahaha