Reparasjon/ Service av gammel Certina DS2

Medlem
15. mars 2017
Sted
Nesodden
Hei,

jeg overtok nylig min fars gamle Certina DS2 som han en gang i tiden fikk i konfirmasjonsgave og brukte i en årrekke... Helt til den ble så slitt at det ikke lenger er mulig å feste en reim da "hullene" har blitt helt deformerte..

Tenkte å få klokken i ok stand slik at jeg kan bruke den selv, den har jo en viss affeksjonsverdi for meg.

Da det nok kreves en del smed-kunnskaper i tillegg til urmakerkunnskaper jeg på om noen her inne kunne tipset meg om noen/ en som kunne tatt en slik jobb.. ? Kanskje det til og med er noen her inne som er hobbyurmakere og kunne tenkt seg en liten jobb?

Jeg skal prøve å legge inn et par bilder av klokken senere slik at dere kan se tilstanden...

Forslag mottas med takk:)

Ha en fin dag!

Hei! Du kan laste opp bilder direkte, så er det nok flere kompetente her som vil kunne gi deg gode råd om hva som eventuelt kan gjøres/ikke gjøres :)!

IMG_0034.JPG
IMG_0033.JPG
IMG_0035.JPG

Må nesten unnskylde de dårlige bildene....

Mulig de blir bedre hvis du holder mobilen (kameraet) bittelitt lenger unna. Kan se ut som du er så nærme at kamereaet ikke klarer å fokusere på det du ønsker å ta bilde av.