Restaurerte klokker etter bestefar

Medlem
30. mai 2012
Innlegg
593
Hei,

Må bare legge ut noen skrytebilder av mine to klokker som er arvet etter min kjære bestefar, og ikke minst skryte av det fantastiske arbeidet utført av Konstantin / @Clockomania K1. Jeg er nærmere lamslått av hans kunnskap om faget og hans ferdigheter, dette er en håndverker som det ikke finnes mange av:)

Starter med å legge link til opprinnelig post:

http://www.tidssonen.no/forum/startgropen-27/arvet-klokker-23418/

Jeg burde/kunne sikkert tatt bildene i andre og bedre vinkler, men er som sagt fersk med dette enda, men jeg håper dere får et inntrykk av hvor fantastisk flotte de ble:eek: Kan legge til at Flagship-klokka har bestefar hatt som hverdagsklokke i ca 25-30 år, og han satt ikke på kontor for å si det mildt, noe klokken tydelig bar preg av, så dette var litt av en utfordring som Konstantin / @Clockomania K1 har løst helt vidunderlig!!

Gulluret blir nok mitt klare førstevalg til dress og pent, det fortjener kun det beste:) Dette uret var ment å gå i arv fra den var ny .

VVsKG44.jpg
[/URL][/IMG]

pJ9c7aR.jpg
[/URL][/IMG]

HQ1SdUJ.jpg
[/URL][/IMG]

VsbMRDO.jpg
[/URL][/IMG]

Flagship:

xqCeyUB.jpg
[/URL][/IMG]

BF3AQim.jpg
[/URL][/IMG]

bN5HdXW.jpg
[/URL][/IMG]

ukWD3EQ.jpg
[/URL][/IMG]

Zvb8Jmp.jpg
[/URL][/IMG]
 
Redigert av en moderator:
Gøy at fler pusser opp gamle klokker, liker spesielt Flagshipen. Kunne sterkt vurdert en selv ;)
 
Veldig gøy med arvegods, bra du tar vare på de til neste generasjon også. De ble veldig flotte!
 
Clokomania

Veldig gøy med arvegods, bra du tar vare på de til neste generasjon også. De ble veldig flotte!


Joda, Clokomania k1 er en meget dyktig mann.
Jeg har hatt utallige klokker til restaurering hos han.
Alltid vært meget fornøyd med jobben han gjør på
mine gamle klokker.

Han kan trygt anbefales.

tobben
 
Har fått hilst på Klockomania, samt besøkt hans verksted. Et Eldorado for en urmakerspire, og et vanvittig kunnskapsnivå på mannen :)

De klokkene ble riktig så fine de.
 
Grattis med fin klokker. Har selv et par Flagship som er veldig elegante dressur

Har selv brukt "services" av @Clockomania K1 og kan anbefalles :)
 
Redigert av en moderator: