Retorisk spørsmål

Ville du kjøpt en, eller flere klokker hvis du hadde nok penger?

  • En "Precious"

    Stemmer: 31 43,1%
  • Flere klokker

    Stemmer: 41 56,9%

  • Antall stemmer
    72
Jeg så for meg kanskje 150.000kr. Da hadde jeg kjøpt den ene klokken.

En million derimot (og jeg måtte brukt alt på klokker) så hadde det blitt flere ja. Uten tvil.

Men jeg forstår ikke hvorfor dette er et retorisk spm?
 
I dag... En klokke... En annen dag, hvem vet. Jeg er en "svinger" i disse dager... :)
 
@Sponon dersom du leser hele tråden, så var det aldri min mening å fokusere på pengesummer. Det er også nevnt tidligere at det kanskje burde vært et "hypotetisk spørsmål".
Jeg har gjort meg opp min mening, men ønsket å høre deres mening, helt uten å tenke økonomi.
 
Redigert av en moderator:
Helt klart en deling på flere. Både for variasjonen (ikke gå lei), tapet(evt ved nykjøp), og gleden av å ha flere mesterverk:) men 3-4 stk bør holde i lengden:)
 
Patek 5270

5270G_013.png
 
Skulle ønske det @Ørjan!

@Longhairdontcare - akkurat for tiden så er jeg veldig fan av ALS, og spesielt hadde det vært fint med en månefase derfra. Fikk katalogen med de norske listeprisene forrige uke, så det blir nok en brukt en i så fall.
 
Redigert av en moderator:
For omtrent en million: Hadde kjøpt flere klokker, fremfor kun èn.. Kanskje 1000 indiske hmt-watches pluss noen hundre pent brukte Casio. ;)
 
Redigert:
Uten tvil Grail. en hverdagsklokke og en Grail er nok for min del. Har flere men de blir ikke bruk lenger nå at jeg har skaffet meg drømmeklokka.
 
Gå for max når du får muligheten.
En klokke for hele summen.
Den kan uansett selges og deles opp i flere klokker senere hvis valget ikke stemte.;)
Omvendt er det verre med.

For å omformulere det litt...
En natt med drømmedama, eller en gruppeting med flere øgler?
I rest my case...;)
 
Redigert:
Flere klokker. Slik at jeg ikke hadde slitt med å ikke tørre å bruke den ene flotte klokka.

En natt med drømmedama, eller en gruppeting med flere øgler?
I rest my case...;)

Eller for å formulere det på en litt annen måte, når du først har fått once-in-a-lifetime mulighet til en natt med drømmedama -og får prestasjonsangst...