Review: Omega Seamaster Professional "PloProf" 1200m

Utrolig kjekk lesing! Ikke en klokke jeg selv kunne eid, men virkelig kjekt å lese uansett. :)

Samtidig må jeg inrømme. Om den ikke er oppleves som større en en Seamaster så hadde det vært en skikkelig kul sommerklokke!

Gidder du eller Sponon. Problemet mitt er ikke akkurat at det er for få klokker jeg har lyst på.;)

Veldig bra post om din PloProf:) Utrolig glad medlemmer som deg tar seg tid til å skrive slike omhandlomger om deres ur:)

Fantastisk bra review.:D

Men Ajaccio ligger jo på Korsika.
Må ikke forveksles med Frankrike altså. Da blir FLNC sinte vettu.;)

Førsteklasses review!
Virkelig bra og lærerik lesning, Sponon. Både den historiske og tekniske delen ga meg ny kunnskap.
Dette er sonen på sitt aller beste!

Førsteklasses review!
Virkelig bra og lærerik lesning, Sponon. Både den historiske og tekniske delen ga meg ny kunnskap.

+ 1

Her skulle jeg ønsket en "liker" knapp for å slippe å skrive et meningsløst svar! Når Frodo skriver akkurat det jeg burde ha tenkt, siterer jeg... ;)

Fantastisk bra review.:D

Men Ajaccio ligger jo på Korsika.
Må ikke forveksles med Frankrike altså. Da blir FLNC sinte vettu.;)

Ja, var ikke helt sikker på hva jeg skulle skrive der. Ifølge Wikipedia er Ajaccio en komune på øya Corsica, og ligger under Frankrike. Er ikke helt stødig på geografien, men er det en gråsone der mellom Italia og Frankrike?

Om noen sitter igjen med noen spørsmål så må dere bare sende meg en pm. Kan ikke garantere at jeg vet svarene, men skal svare etter beste evne. Ellers så må jeg si takk for alle tilbakemeldingene. Dere er nå veldig generøse med ordleggingen deres ;)

Ja, var ikke helt sikker på hva jeg skulle skrive der. Ifølge Wikipedia er Ajaccio en komune på øya Corsica, og ligger under Frankrike. Er ikke helt stødig på geografien, men er det en gråsone der mellom Italia og Frankrike?

Neida. Øya er helfransk. Spør du derimot en litt eldre korsikaner vil du nok få et helt annet svar.:)
Fantastisk plass. Flotte steder å dykke. Utenfor Calvi ligger det et nedskutt bombefly fra WW2 på ca. -30m.
Ta med deg PloProf'en din på tur.:)

2131177805.png

Takk for en nydelig review, har veldig lyst på en ploprof, men som du skriver bør jeg vel tenke meg om to-tre ganger før jeg bestemmer meg. Liker også godt din Sinn U1, er den Sinn klokka jeg har lyst på. Kommer du med en review av den også?

Utenfor Calvi ligger det et nedskutt bombefly fra WW2 på ca. -30m.
Ta med deg PloProf'en din på tur.:)

Årets dykketur er allerede bestilt, men skal absolutt skrive det bak øret :)

Liker også godt din Sinn U1, er den Sinn klokka jeg har lyst på. Kommer du med en review av den også?

Har ikke planer om å skrive en anmeldelse om U1, men du kan jo lese denne.

Veldig fint stykke arbeid der sponon. Måtte flere ta etter han og lage gode informative innlegg om klassikerne. Artig å lese!

Takk for flotte tanker rundt dette uret. Har lenge kjent en dragning mot dette herligheten.
Engelen på min ene skulder sier at dette strengt tatt ikke er mye vakkert, mens djevelen på den andre siden sier at dette er skamrått, kjør på!!
Hadde man bare vært dykker av yrke eller hobby, så hadde denne lett vært på prioriteringslisten:D

Denne har ligget i "Nye innlegg" hos meg en stund, til jeg fikk tid til å lese den. Har kost meg med den i dag, veldig, veldig bra! Fint at du tar deg tid, anmeldelsen var både velskrevet og du tar gode bilder!

Dette er jo en klokke som er, som du sier, meget spesiell. Den er stygg som nøkken, men så tøff at alle får stjerner i øynene når de får den i hånda eller på håndleddet. Jeg har prøvd den flere ganger, og kunne ha tenkt meg en, men jeg er usikker på hvordan jeg hadde taklet størrelsen og vekta etter en tid. Jeg synes uansett at det er kult at den eksisterer!

Jeg gjorde samme som krille, leste den først nå. Fantastisk anmeldelse av en utrolig tøff klokke. Får lyst til å begynne med dykking.:D Jeg synes bildene kunne vært litt bedre.:eek:
Hehe, du leverer alltid.;)
Takk så mye.