Revue Thommen 50's Cricket - Tanker om denne?

Medlem
13. mai 2014
Sted
Drøbak
Noen som har noen fornuftige meninger om denne?

Etter hva jeg finner av info kan denne denne en ganske interessant historie, ref Vulcain og deres "president" klokker fra 50-60 tallet. Etter hva jeg er god for, daterer jeg denne til 1983, og da ser den jo temmelig fin ut? Pris er ikke hensyntatt her, det blir det nok en diskusjon rundt dersom intr. Her kan det lure en del feller, i og med den er gammel, mangler service og fullstendig uten dokumentasjon/ box etc.

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=51374696&searchclickthrough=true&searchQuery=revue

Tips? Meninger?

Uansett en kul sak med en del historie, vurderer å kline til kun basert på det ;)

Takker for respons @benbjo. Har slått den fra meg. Selger var ikke åpen for bud, så da ble det ingen handel der.

Lider av ett kraftig vinglepettersyndrom for tiden og klarer ikke bestemme med for hva jeg vil ha. Nomos, FC, Seiko, Vintage eller nytt, stort eller lite, og sånn går nu dagan.... Trenger en pen dressklokke inntil +/- 15k så om du har gode tips tar jeg imot med glede ;)

Redigert av en moderator:
Den er i kikkerten @PAM

Liker den særdeles godt! Skal en tur innom Tidemann i ila uken for å se om godfølelsen kommer med den på lanken. Ligger også en Slimline på finn godt innenfor budsjett, men den er jo tross alt ganske enkel og kanskje litt kjedelig(?). Verket er vel heller ikke inhouse som i Moonphase`en, så disse er jo ikke sammenlignbare sånn sett.

Redigert av en moderator:
Den på Finn er ikke in-house slik som Moonphasen som selges her på TS, så de er nok ikke sammenlignbare i den forstand nei. :) Moonphasen er rett og slett ei nydelig klokke, til en flott pris. Min beste anbefaling til rundt den prisen du nevner!

For en eldre klokke til ca 5000, så betyr vel ikke box/papirer noe særlig? I alle fall ikke for min del. Tviler på at det i stor grad påvirker prisen, men nå er jeg på generell basis ikke så veldig opptatt av box/papir. Ukjent service historikk betyr derimot at man bør regne inn relativt snar service.