Rimelig automatisk klokke.

Medlem
26. des. 2012
Jeg har akkurat fått interessere for klokker, og har lyst på en automatisk en. Men jeg har ikke råd til klokker som Rolex og Omega. Kan noen komme med et forslag til en rimelig klokke, under 10000, som er av bra kvalitet og automatisk. Helst Swiss.

Tja, burde være endel å velge mellom, hva med f.eks Christopher Ward?

Ellers hadde jeg satset på brukt da man får mer kvalitet for pengene, og noe som faktisk holder seg i pris, det er alltid greit å kunne selge for tilnærmet samme pris som man kjøpte klokka for om man får lyst på noe annet senere.

Her får du alt i ett; pent, tøft, billig, bra og tåler god gammeldags PRYL.. Godt under ti ny.
352454d1290438970-dress-watch-mo-black-antea-ks-black-sinn556f_1783_detail.jpg

Hamilton har vel noen modeller som kan være aktuelle også?
Hamilton Khaki H64455533 synes jeg er råtøff :D

Med et såpsass romslig budsjett som 10k er det bare fantasien som setter grenser.

Hva slags klokke ønsker du deg? Dykkeklokke, pilotur, med kronograf, sportslig men uten bezel?
Skal klokken være ny eller vil du vurdere å kjøpe brukt?

Veldig mange velger av en eller annen grunn dykkeklokke som første ur, men det finnes jo mye annet som er vel så annvennelig IMHO. Gi gjerne eksempler på klokker du liker (selv om de er utenfor budsjettet ditt) så kan vi komme med anbefalinger.

Takk for mange fine forslag. Jeg liker veldig godt klokker med kronograf så det hadde ikke skadet.
Jeg tror kanskje jeg må gå en del ned på budsjettet, da jeg fant ut at 10k var i meste laget for meg nå.
Hadde håper på å få noe under 5000. Fullt mulig jeg skal ut å reise en del i år, så det kan være aktuelt å kjøpe i feks USA.

Chrono ligger gjerne litt høyere i pris, og om du absolutt vil kjøpe ny ville jeg sett på denne siden her.
Steinhart :)

Redigert av en moderator:
Hamilton sine chronographer med 7750 er etter min mening mye kul chronograph for pengene.

Modellene X-wind, X-patrol et.c. kan kjøpes for rundt 5000 pent brukt. Ta et søk på "Hamilton" på Watchrecon.com. :)

X-wind.jpg

X-wind2.jpg

Tissot chronographer er også innenfor rekkevidde. De nye modellene med det enklere chronographurverket er rimelige.

Var på en Tysklandstur her om dagen og kom over en automatisk Jacques Lemans som jeg bare ga ca €150 for. Er swiss made. Hvordan er kvaliteten på disse og hva slags urverk kan være benyttet?

Jaques Lemans lager en del klokker, ja. Jeg ser de er priset ny hos AD i Sverige til rundt 4000,- nok, det er de i kvarts. Jeg kjøpte et par slike klokker helt i begynnelsen. Kvaliteten har så langt vist seg å være grei nok, men hvilke komponenter som står i klokken er nok veldig ymse, man kan kansje finne de med ETA, men Kinaurverk er nok mer vanlig... Men 150,- Euro var ikke allverden, da...

Jeg kjøpte faktisk 2 JL klokker på denne turen, den ene med quarts og den ene med automatisk. Den med quarts er nok kinavare, men den automatiske er merket med "swiss made". Kvaliteten på de virker ihvertfall meget bra fra utsiden. Har tenkt å åpne de opp etter hvert å se hva som sitter inni, må bare få kjøpt meg en nøkkel først.

Skal ta bilde av de og legge ut her senere i dag, hvis de er noe interesse for det.