Rimelig automatisk klokke.

Her er bilde. Ble ikke kronograf, men veldig fornøyd med den likevel.
Betalte ca €160
2d3oxy.jpg

Hva tror dere om kvaliteten, og hva er inni der tro.

Kvaliteten ligger på Certina/Tissot nivå. Til den prisen desse ligger på(vanligvis langt høyere enn 160 euro, ca 500$ på Jomashop) er det ikke utenkelig at der tikker et ETA 2824 inni, men det hadde jo vært morro å fått noen til å åpne den. Hva er preget på baklokket? Pen klokke, btw, selv om jeg ikke er så glad i slike lenker.

Redigert:
etter en del googling i gårkveld fant jeg ut at innmaten er et cl-888, som nok kanskje ikke er så bra. Noen som kjenner dette?

Skal forsøke å få tatt et bilde av baklokket i dag

Var som jeg fryktet, ja, CL-888 er et kinesisk verk som de påstår de har demontert i Sveits og satt i nok deler til at det kan kalles Sveitsisk. Det er en grunn til at de fleste entusiaster kjøper Seiko i det prisleiet. Men kvalitet og finnish holder fremdeles Certinanivå. Og urverket fungerer sikkert noen år. Men særlig swiss-made er det ikke, uansett juridisk flisespikking...Men det skal bli spennende å se hvordan urverket fungerer fremover! Leste om en som hadde fått dette verket justert til å gå +2 sek i døgnet - selv om det ikke stod noe om hvor lenge denne reguleringen holdt.

var som sagt ikke så mye jeg ga for klokken, så er ikke farlig. skal bli artig å se hvor lenge den holder ja. jeg syns uansett den ser forholdvis bra ut.

Var som jeg fryktet, ja, CL-888 er et kinesisk verk som de påstår de har demontert i Sveits og satt i nok deler til at det kan kalles Sveitsisk. Det er en grunn til at de fleste entusiaster kjøper Seiko i det prisleiet. Men kvalitet og finnish holder fremdeles Certinanivå. Og urverket fungerer sikkert noen år. Men særlig swiss-made er det ikke, uansett juridisk flisespikking...Men det skal bli spennende å se hvordan urverket fungerer fremover! Leste om en som hadde fått dette verket justert til å gå +2 sek i døgnet - selv om det ikke stod noe om hvor lenge denne reguleringen holdt.

ser ikke ut som det er helt sikkert det er et CL-888 likevel, noen steder står det at det er et ETA-2824-2. Må nesten åpne opp å se tror jeg.
JACQUES LEMANS GU222G Watches,Men's Geneve Automatic Silver Dial Two Tone Stainless Steel, Men's JACQUES LEMANS Automatic Watches
Jewels-Stock - Pulkste?i un Juvelierizstr?d?jumi Sieviet?m un V?rie?iem, Jacques Lemans, Epos, Charmex, Vostok Europe, Du Bois & Fils, Davosa, Swiss Military, Frédérique Constant, Louis Erard, Perrelet, Ebel, Maurice Lacroix, Moscow Classic, Cartier

Annen farge enn min, men ellers samme klokka.

Jeg har bestilt meg verktøy for å åpne nå, men hvilket forsiktighetstiltak må jeg da ha på plass? Bare såvidt hatt oppe en klokke før

Uansett ville jeg ved et slikt klokkekjøp levert klokken til en urmaker for trykktesting og kontroll, og da vil han jo kunne fortelle deg hvilket verk som bor i klokken. Det koster et par hundrelapper. Ellers tror jeg nok en evt påstand om 2824 er villedende reklame...