Rimelig bursdagsgave til dama

Medlem
16. jan. 2015
Sted
Fredrikstad
Heisann Tidssonen!
Etter et par dager med googling og lesing, så har jeg bestemt meg for å oppsøke eksperthjelp her ;)

Som de fleste andre i denne delen av forumet, så er jeg på jakt etter klokke til dama :) Hun har bursdag om et par uker, og jeg vil selvfølgelig gi henne et fint armbåndsur.
Budsjettet er på 2000-2500. Dette er en grense vi har på bursdagsgaver, da dama er student og dermed ikke har knallsterk økonomi. Så jeg må pent holde meg til denne grensa ;)

Hun bryr seg pent lite om kvarts, mekanikk eller merker, og har kun "moteklokker" og en digital Casio (som strengt tatt har blitt en "moteklokke".

Mitt inntrykk er at mange her har en aversjon mot kvartsklokker, og likestiller disse med "moteklokker", men det må vel tross alt være bedre med en klokke fra en "ren" klokkeprodusent?

Vel, nok snikksnakk, dette er kandidatene jeg har funnet foreløpig!

c017-210-16-037-01-midres-8088-2.jpg

Certina DS Caimano. Et veldig lekkert alternativ til Daniel Wellington-klokkene spør du meg (om man skal holde seg i samme prisklasse som disse). Dama har dessverre en DW fra før, så i hennes øyne blir nok disse ganske like.

citizen_reference.jpg

Citizen Eco Drive - CITIZEN CI BM8430-59BE. Har selv en radiostyrt Eco Drive som hverdagsklokke (dog noen tusen dyrere enn denne) og er utrolig fornøyd. Brukt den til hverdags i to år, og den er fortsatt like fin.

seiko_bjorklund_product_full.jpg

SEIKO SNDX51P1 - Liten og nett Seiko, men også denne er jo da kvarts.

61NkraCB4GL._UX342_.jpg

Til slutt en mekanisk Seiko 5. Satt ned fra 3230,- til 1755,- på urverket.no

Hva tror dere? Jeg har foreløpig holdt meg til norske nettsider, men er dette greie klokker i sin prisklasse? Er veldig svak for den siste Seikoen egentlig. Har googlet og funnet folk som er både fornøyd og misfornøyd med mekanikken i denne. Du kan visst være uheldig og få en helt elendig klokke? Har dere evt noen andre tips i prisklassen (som er veldig lav, jeg innser det)? Rene, pene klokker uten steiner og dilldall :)

Tittet også på en "moteklokke" fra svenske Triwa, som ser ganske lekker ut. Men selv om jeg ender opp med kvarts så skal det hvertfall være fra et etablert klokkemerke syns jeg.

652_c4e6be1c03-ivory-lansen-chrono-04-full.jpg

Sjefen i huset er veldig glad i Orient Bambino. Ligner litt på DW, men langt flottere;)
Finnes i bla. gull, rosegull, stål, eller med sort skive.
Langt innenfor budsjett, så da har du nok igjen til en liten tur innom gullsmeden og blomsterbutikken også:p

Sjefen i huset er veldig glad i Orient Bambino. Ligner litt på DW, men langt flottere;)
Finnes i bla. gull, rosegull, stål, eller med sort skive.
Langt innenfor budsjett, så da har du nok igjen til en liten tur innom gullsmeden og blomsterbutikken også:p

Unektelig stilig ;)
Orient har jeg ikke hørt om tidligere? Holdbare greier?

Og om noen har noen argumenter for eller mot Seiko 5'ern så blir jeg veldig glad :)

Unektelig stilig ;)
Orient har jeg ikke hørt om tidligere? Holdbare greier?

Og om noen har noen argumenter for eller mot Seiko 5'ern så blir jeg veldig glad :)

Definitivt mye klokke for pengene. Har 2 stk Orient selv(bl.a Bambino) og kvaliteten ligger på Seiko nivå

Bare husk at Bambinoen er vesentlig større enn Seikoen du linker til.

Sjekk også Creationwatches. Bra utvalg, gode priser og rask levering.

Redigert:
Når det gjelder Seikos rimeligste urverk, har du rett - veldig varierende nøyaktighet. Plutselig får du ei klokke som går 20 sekunder for fort eller seint, og til en som ikke bryr seg om det er quartz eller ikke, blir dette nokså fort et irriterende moment, vil jeg tro. Og hvis hun veksler mellom klokker, vil hun nok synes det er greit å kunne finne frem den nye klokka uten å måtte stille den hver gang.

Sjekk utvalgt av Citizen Eco-Drive hos Creationwatches.com. Det er mange som har handlet fra dem, og de er raske med leveringen.

Lykke til!

Todda

Mitt tips når det gjelder frøkener og fruer er å kjøpte quartz.
Urverket har ingen interesse for dem(selvsagt gjelder unntak), design har derimot alt og si(her og selvsagt unntak).

Stikkord om du vil holde deg til "kjente merkevarer" er: Seiko, Citizen, Casio, Certina i denne prisklassen. Særleg sistnevnte synast eg har mykje fint i dameurverden.

Kun du veit kva ho likar; størrelse på urskive, farger, dagligdags eller "dressy" etc.... Lykke Lykke til! (Det er ein jungel der ute:))

Jeg har bestilt denne til min datter. Her får hun en fin klokke med safirglass, eco-drive, perlemorskive, skinnreim og dato til en meget god pris, synes jeg - 933 kr.

[IMG
imagejpg2_zps148e60d3.jpg
[/URL]

imagejpg1_zps2a8e3a12.jpg

Todda

En liten oppdatering her.
Har tatt en prat med dama, og ho syns mekanisk klokke hørtes veldig stilig ut :D
Så nå blir det nok en Orient eller Seiko 5. Orienten har jo 40 timer reservekraft, og i verste fall får vi kjøpe oss en rimelig watch winder ;)

Takk for råd og tips, folkens!

Frøkna har selv blitt en racer til å stille klokken om den har blitt liggende for lenge, så her i huset har den virkelig slått ann. DW har blitt lite brukt siden Bambinoen kom i hus. Skal nevnes at klokken i utgangspunktet ikke var kjøpt til henne, men hva kan man gjøre:p
Har selv kun gode erfaringer med Orient, som er eid av Seiko. @krille har skrevet noen flotte ord om Orient sine sportsmodeller her.

Redigert:
Det blir Orient på dama ;) I rosegull!

Skal fiske med meg en liten Seiko 5 til meg også tenkte jeg. Til 600,- på creationwatches så kan jeg ta sjansen på et litt ustødig urverk ;)

359595_685753.jpg

Bedre sent enn aldri!
Dama har hatt Orienten i tre uker nå og er storfornøyd. Flott klokke, jeg prøvelåner den når ho ikke bruker den ;)

image_zpsqnzqqir4.jpg

Ble jo en liten Seiko på meg også. Ikke den mest solide klokka, men går veldig stabilt og fint. Absolutt verdt 500-lappen jeg betalte for den.

image_zpssyvmrwvo.jpg

Min første mekaniske klokke, blir nok kun mekanisk forover ;)

Hva med å ta en titt på dameklokkene til Christopher Ward? 70 prosent salg er det også nå, så det er litt utplukket i forhold til hvordan det var før jul. Endte opp med en herfra til fruen i julegave, og den falt VELDIG i smak!

http://www.christopherward.co.uk/sale/temp/womens-50.html

+1
Har akkurat fått en slik i posten, se unboxing her (andre klokken som unboxes i samme post)
http://www.tidssonen.no/forum/utpakking-unboxing-24/dobbel-unboxing-30-%E5rsgave-til-kona-28847/