Riper etter batteriskifte

Medlem
19. feb. 2011
Sted
Bergen
Hei !
Mener dette har vært diskutert før, men finner ikke noe på søk.
Sønnen min leverte inn sitt Armani ur for batteriskifte. Når han fikk det igjen var det fullt av riper i baklokket. "Damen" bak disken sa hun ikke hadde verktøy som passet helt, men hun hadde fått det til !!!?
Hvilke rettigheter har man i slike tilfeller, reparasjon eller dekket verditap? Burde vel kunne kreve et nytt baklokk? Til info så var klokken nesten ubrukt og fullstendig fri for slitasjemerker eller riper.

Jeg ville ha krevd polering. Alternativt nytt baklokk, dersom det ikke lar seg polere på en ordentlig måte.

Det er dette som skjer når urmakerne og butikkene bare skal ansette pene damer uten peiling for å selge klokker.

Aiai, veldig leit. Åpenbart er butikken erstatningspliktig her. Avtalen er jo ikke at du leverer inn klokken og får den herpet tilbake. De må kompenseres på en eller annen måte, rett og slett.

Leksen er uansett å aldri levere inn en klokke til disse "smykkeshoppene" som også selger klokker. Husker da jeg var liten skulle en av disse damene bak skranken justere lenken for meg, og klokken falt av på vei ut da hun hadde glemt å feste en av "pinnene". Hun hadde bare dyttet den inn og håpet at den holdt, noe den åpenbart ikke gjorde.

Gå heller til en god urmaker! :)

Her ville jeg gått rett til butikksjefen og fortalt hva som har skjedd. Det skal jo ikke være slik at du må ta bilder av klokken før du leverer den inn for å dokumentere skaden. Tror at en seriøsbedrift med en ordentlig daglig leder ordner opp i dette.

Lykke til

Her ville jeg nok sett meg nødt til å bli litt streng i stemmen.
Hvis klokken er kjøpt i samme butikk ville jeg krevd å få lokket byttet ut med et nytt.
Eller en form for erstatning/tilgodelapp.

Takk for mange gode tilbakemeldinger. Jeg skal prøve å være streng, og snakke med butikksjefen. (Han var ikke tilbake før over helgen). Jeg gir en tilbakemelding når det er avklart :)

Jeg var hos Bjørklund og skulle få kortet inn lenken. Hun ødela to 'pins' før hun ga seg, et ledd ble også "borte" i butikken. Siden det var en billig Seiko og lankene mine aldri vil vokse til maks størrelse på lenken, så lot jeg det gå uten noe styr.

Hun så heller ikke så ille ut..

Jeg var hos Bjørklund og skulle få kortet inn lenken. Hun ødela to 'pins' før hun ga seg, et ledd ble også "borte" i butikken. Siden det var en billig Seiko og lankene mine aldri vil vokse til maks størrelse på lenken, så lot jeg det gå uten noe styr.

Hun så heller ikke så ille ut..

Jeg hadde forlangt en date :D

Tror det blir vanskelig å polere. Det er så mye preget som vil bli stygt.

du kunne postet et bilde sånn at vi ser hva vi snakker om her :confused:

nytt baklokk hadde vært en god løsning men er vi sikker på at det finnes reservedeler til Armani klokker ?

du kunne postet et bilde sånn at vi ser hva vi snakker om her :confused:

nytt baklokk hadde vært en god løsning men er vi sikker på at det finnes reservedeler til Armani klokker ?

Tviler litt på at det føres reserve deler til armani

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Aiai, veldig leit. Åpenbart er butikken erstatningspliktig her. Avtalen er jo ikke at du leverer inn klokken og får den herpet tilbake. De må kompenseres på en eller annen måte, rett og slett.

Leksen er uansett å aldri levere inn en klokke til disse "smykkeshoppene" som også selger klokker. Husker da jeg var liten skulle en av disse damene bak skranken justere lenken for meg, og klokken falt av på vei ut da hun hadde glemt å feste en av "pinnene". Hun hadde bare dyttet den inn og håpet at den holdt, noe den åpenbart ikke gjorde.

Gå heller til en god urmaker! :)

Jeg gikk til Thune med Breitlingen min for å sette på et par ledd.
Bak skranken satt det en jente på sikkert 17-18 år. Ble litt skeptisk, men hun overrasket meg med raskt arbeid og som kronen på verket fikk jeg den lille jobben kostnadsfritt.

Men det lønner seg vel i de fleste tilfeller å gå til en ordentlig urmaker.
Da kan jeg også titte på flotte klokker, mens de jobber :)

Jeg gikk til Thune med Breitlingen min for å sette på et par ledd.
Bak skranken satt det en jente på sikkert 17-18 år. Ble litt skeptisk, men hun overrasket meg med raskt arbeid og som kronen på verket fikk jeg den lille jobben kostnadsfritt.

Men det lønner seg vel i de fleste tilfeller å gå til en ordentlig urmaker.
Da kan jeg også titte på flotte klokker, mens de jobber :)

Det er jo mulig at hun var en lærling oss thune?

....... men er vi sikker på at det finnes reservedeler til Armani klokker ?

Ja. Jeg har selv et Armani-ur med mekanisk urverk. En dag satt jeg igjen med krona og hele "pinnen" som sitter på denne (beklager fagspråket). Dette førte til at noe gikk i stykker, og nytt urverk ble løsningen. Urmakeren fikk tak i nytt på kort tid, fra Armani.

Ja. Jeg har selv et Armani-ur med mekanisk urverk. En dag satt jeg igjen med krona og hele "pinnen" som sitter på denne (beklager fagspråket). Dette førte til at noe gikk i stykker, og nytt urverk ble løsningen. Urmakeren fikk tak i nytt på kort tid, fra Armani.

Dette er jo ikke armani deler da...

Dette er jo ikke armani deler da...

:) Det kommer an på øynene som ser.....

Nei det er nok ikke det. Men for å få tak i nytt urverk, måtte urmakeren få dette fra produsenten. Urverket er under tvil fra Seagull. Det som er 100% riktig er at det er fra Kina.

Edit: legger ved et bilde.

6c5f643a.jpg

Joda, men jeg kan ikke tenke meg at de fører casebacks på ett varelager. Verket må de nesten føre på ett lager da de kommer utenfra.

Joda, men jeg kan ikke tenke meg at de fører casebacks på ett varelager. Verket må de nesten føre på ett lager da de kommer utenfra.

Det er ikke helt godt å si, ulike "mote" merker har nok litt ulik policy og varelager på slike deler, men i en del slike tilfeller må nok hele kassen byttes.. Mens hos andre kan det være mulig å få tak i et baklok, men jeg kjenner ikke til hvordan dette er hos Armani..

Beklager at jeg er litt treg med tilbakemelding :) Men vi fikk nytt baklokk til Armani'en. Tok ikke mange dagene heller :) Takker for god støtte her på forumet :) Det var litt synd, men jeg klarer ikke å laste opp bilder. Står noe om at jeg ikke har rettigheter :(