riper på lenke

Medlem
26. juli 2008
Hei
Har kjøpt meg en Omega Seamaster for 1 mnd siden, har fått noen riper på lenka(plate hvor omega er gravert inn). så at noen her anbefalte å bruke autosol for å ta ripene, er det noen som har prøvet dette? er redd for å slipe bort graveringen. Er det noen som har en annen løsning på problemet, enn å kjøpe ny lenke? :?

Kjøp ny lås....... :D

Har ikke prøvd autosol, men har sett resultatet av cape cod - servietter, og det er ingen fare når det gjelder graveringen. De serviettene tar i alle fall langt fra så masse at det skal være noe fare. Gjelder nok bare å være litt forsiktig og prøve seg fram ;)

Lenken er vel børstet stål som min Seamaster, altså er ikke vanlig polering tingen. Jeg har derimot lest en flott how-to på TZ om bruk av en Scotch Brite pad for å gjenopprette en perfekt børstet finish på låsen.

Sitter på mobil på hytta nå, skal poste en link når jeg er tilbake på en PC. Hold deg unna polerkluten så lenge! ;)

frosio skrev:
Hei
Har kjøpt meg en Omega Seamaster for 1 mnd siden, har fått noen riper på lenka(plate hvor omega er gravert inn). så at noen her anbefalte å bruke autosol for å ta ripene, :?

Denne "noen" du viser til, kan være meg. Jeg har brukt Autosol i mange år, på kasser, lenker og låser,- alle med godt resultat. Men du må selvsagt lese bruksanvisningen og følge den.
CapeCod pussefiller er også bra, men dem må du bestille fra utlandet. (Ebay f.eks)

Her er noen linker:

Removing Scratches From An Omega Seamaster Clasp
Tutorial: Bracelet Refurbishment (Bond SMP, Pic intensive)
Scratches on the steel watch band
DO-IT-YOURSELF TIPS: Removing minor scratches from SS finishes.

Følg instruksjonene på eget ansvar :D

Jeg har bare akseptert at Seamaster-låsen er en skikkelig ripe-magnet, gidder ikke gjøre noe med den før jeg evt skal ha en skikkelig service og oppussing av hele klokka. Evt kanskje en lett oppfriskning som i den første linken over hvis jeg skal ta noen flere nærbilder av klokka.

Lykke til!

Vet dette er en fryktelig gammel tråd men tenkte likevell bare jeg ville si at jeg kjøpte meg ny omega seamaster på torsdag forrige uke og allerede på søndag var den full av riper på selve "Claspen".
Å en jordan teflonskrubb (fåes i topakning til 11,50,- på mega) gjorde den bedre enn ny :D
Så den metoden kan absolutt annbefales!