RLX Y-M

Medlem
21. feb. 2008
Sted
3970 LANGESUND
HPIM0037.jpg

Hadde gjort seg med en YACHTmaster siden jeg tenkte meg en tur på sjøen idag ja..Dog, er ikke akkurat en yacht jeg har :)

Må rett og slett ha meg en YM etterhvert, den er så..gjennomført!

Jeg har tenkt meg en yachmaster når jeg er ferdig med utdannelsen og skal begynne å bygge skip. Så kan jeg lukke øynene og late som at det er yachter jeg tegner. :p

Vurderer en i gull, men det blir litt vel mye kr å legge i det.. Er fornøyd med denne i stål/Pt. Låsen kunne vært litt mere påkostet, men den duger. Lenkene har ihvertfall blitt ufattelig mye bedre enn det de var tidligere..:D

Y-M er et av urene som står på min definitive go get liste. Det er bare et spørsmål om tid. Liker det virkelig godt, men da kun i stål-hvit gull kombinasjonen. :)

Den er aldeles nydelig!:D:D:D
Og mange ganger finere en etterfølgeren, som er litt av en tabbe, imho.
NYDELIG!

Den er aldeles nydelig!:D:D:D
Og mange ganger finere en etterfølgeren, som er litt av en tabbe, imho.
NYDELIG!

Der må jeg si meg helt enig. Y-M II er for "mye":D

YM II er vel strengt tatt ikke en etterfølger? Det er jo to helt forskjellige klokker, både i design, størrelse og funksjonalitet. Det eneste de har til felles er at det er klokker laget av Rolex og at begge bærer navnet Yacht-master. Jeg tror ikke at YM II noen gang vil ta over for YM. Den er mer en "spesialklokke", i mine øyne. En helt håpløs videreutvikling, for hvilken seriøs regattaseiler bruker en helgullklokke til 250-300k i regattasammenheng? Nå er de, sånn sett, på vei i riktig retning gjennom introduksjonen av YM II TT.

Men, "The Clown" er en klokke som, designmessig, ikke faller i smak hos alle. Det er jeg enig i :)

Denne er bare helt fantastisk lekker! Bare å gratulere så masse ;) Merker flippelysten begynner å komme når jeg ser sånne bilder... ;)

Replika, nei takk..

Flott ur ja! jeg er personelig ikke over meg av rolex, men YM har kultstatus!!

Off topic, men...

Et godt eksempel på hvorfor ikke kjøpe replikas...?
http://www.rolex-mens.com/images/11/12695716016f.jpg

Tja, hvorfor ikke fylle opp lommeboka med falske pengesedler når man først er igang??
Absolutt ingen replikaer er noe å ha.. Dersom det ikke gjelder replikaer av eldre klassiske sportsbiler.. Som feks Porsche 550 spyder, AC Cobra o.l.

Det var noe med YM som gjorde at jeg måtte ha den. Når det sier "klikk" i hodet er det ikke så mye man kan gjøre med det. Elsker å ta bilder av den, særlig i sol:
Yachcloseup-1.jpg
Ym3-1.jpg
wristym.jpg

YMpajakkeresize-1.jpg