Robin sin beskjedne samling

Medlem
25. jan. 2016
Sted
Orstad
Hei kjære klokkefolk!

Siden jeg er fersking her på Tidssonen så får jeg ta en kort presentajson. Robin er navnet, 31år, har samboer, bikkje, rekkehus og stasjonsvogn (ingen kids). Jobber som selger. Er godt over gjennomsnittet bilinteressert og holder meg til merker innenfor VW konsernet (har kun bensinbiler + madammens elbil så jeg slipper unna siste smellen VW gikk på).

Så til det som er viktig i denne tråden:
Selv om jeg er en rimelig nyfrelst klokkemann har jeg lenge hatt sansen for klokker og alltid kikket på dem der de lå så fint bak glasset hos urmakere og PC skjerm. Først i det siste har interessen vokst og jeg har tatt meg råd til min første klokke som koster mer enn en hva jeg normalt bruker på bensin på en måned :)

Det skal sies at jeg har brukt det som føles som en evighet på å finne den rette klokken og jeg har kikket på mye rart. Alt jeg fant lå litt over mitt budsjett og når jeg begynte å se på brukte klokker ble jeg bare enda mer kresen på hva jeg ville ha.
Til slutt havnet jeg inn dørene hos Urmaker Thorbjørnsen i Stavanger for en god uke siden. Der ble jeg forelska i dette nydelige uret som jeg da kjøpte :)

F3BFD317-1984-4023-B9AE-A44AE3CA7CE7.jpg

5F58EA2C-A934-43E9-8226-77DEE7688CAC.jpg

Jeg har fra før av 2 andre ur som har fått vesentlig mindre tid på armen den siste uken.

Denne stilige Diesel'en som er et beist av en klokke (dog den minste i denne serien):
2C4AD70B-FF82-474C-B542-B87FEE5A6A81.jpg

Og denne lekre Orient klokka:
4A215B02-B5BF-4DFB-88BC-23C68759C4E7.jpg

Denne tråden vil oppdateres med bilder etterhvert som jeg leker meg mer med kamera på telefonen. Har allerede tatt til meg en del tips gjennom diverse tråder her :)

Tja, hva skal man ha på seg i dag da?

63338775-90BF-4E8D-9DB6-06EF61B93BAD.jpg

Jeg sitter forresten og lærer meg litt photoshop innimellom (jeg er HELT fersk på dette). Denne gang bestemte jeg meg for å jobbe litt med å sette sammen flere bilder til ett bilde. Det ble litt klokkerelatert... Siden FC'en min er en moontimer så lekte jeg litt med det... Bildet er satt sammen av 4 bilder, måneoverflaten, bakgrunnen og jordkloden er henta fra google og bildet av FC'en er mitt eget.

Om jeg skal pirke på noe selv her så burde jeg speilvendt enten jordkloden eller måneoverflaten, skyggene stemmer ikke over ens. Det la jeg først merke til nå, hehe!

Frederique%20Constants%20Earth.jpg