ROLEX 14K helguld - Stämmer detta...?

Her tipper jeg et søk vil gi et meget raskt svar :)

Her kommer et svar rett fra hukommelsen, som ikke alltid er... tja.... :)

Det var i hvert fall noe med at 14 karat ble benyttet på det amerikanske marked.
 
Her tipper jeg et søk vil gi et meget raskt svar :)

Her kommer et svar rett fra hukommelsen, som ikke alltid er... tja.... :)

Det var i hvert fall noe med at 14 karat ble benyttet på det amerikanske marked.


Tror det Greg skriver stemmer bra....hadde for noen år siden en Datejust TT fra amerikansk bruktmarked hvor gull i lenke og bezel var 14k.
 
Kanske det är så, men jag fortfarande inte helt övertygad. Där emot, har jag sett 14k i twotones länkar, som då är till enklare ROLEX som DATE...

Du finner til og med Daytona-er 626x i helgull 14K....
Rolex leverte 14K og 18K i noen land frem til 80tallet.
 
Litt erfaring har du kanskje. Et googlesøk på Siljewatches + Rolex gir 1170 treff. Om det da ikke er en annen som bruker samme nick.

Ha ha ha, det var ju faktiskt lite roligt "Siljewatches + Rolex gir 1170 treff". Jag har tyvärr bara ägt en ROLEX under mina år som klocksamlare (har den kvar), så jag behöver nog några fler till min samling, för att samla på mig mera kunskap...

Gör man googlesök på "Minuteman + Rolex" ger detta 4 340 000 träffar... Det måste betyda att du är enormt duktig på allt vad ROLEX heter?
 
Ha ha ha, det var ju faktiskt lite roligt "Siljewatches + Rolex gir 1170 treff". Jag har tyvärr bara ägt en ROLEX under mina år som klocksamlare (har den kvar), så jag behöver nog några fler till min samling, för att samla på mig mera kunskap...

Gör man googlesök på "Minuteman + Rolex" ger detta 4 340 000 träffar... Det måste betyda att du är enormt duktig på allt vad ROLEX heter?

He-he-he.......søkte på steind+Rolex og fikk 5 250 000 treff. Og jeg som aldri har eid en Rolex og ønsker heller ikke noen gang å gjøre det !
 
Her er en Date i 14k gull fra en meget oppegående selger. Så det kan stemme;)

Rolex Date i 14k Gult Gull - FINN Torget

Tack för länken till FINN... det var någonting nytt för mig, att även ROLEX har ägnat sig år "billighets" varianter.

Sedan priset på den i FINN 26,900 NOK, är nog satt lite för högt. För samma pengar, kan man få en DAY-DATE i 18K, på den internationella marknaden...