Knallfin klokke. Dette er altså DateJust TT (two tone, dvs gult gull/stål). Fluted bezel i 18k gull.
Tok over for DateJust 1601.
Produsert fra 1977-1987.
I den sitter 3035 urverket - en skikkelig arbeidshest. Quick set dato (dvs du trenger ikke å skru viserene frem til rett dato slik en måtte på 1601 og 1603 modellene, men stiller dato med krona i pos 1 og tid i pos 2). Den har også hack movement, dvs at sekundviseren stopper med krone i pos 2(lengst ute). Selvsagt i dag, men ikke den gangen...
Nypris er kanskje ikke så nyttig i den grad den er utgått for lengst. Men tilsvarende i dag ligger vel på ca 65k (ja, såpass!).
Det finnes plenty av disse på markedet. Regn med å betale 12-15k avhengig av stand.
Gamle Datejusts er strålende klokker. Har en 16014 (samme klokka, men med bezel i hvitt gull og lenke i stål) selv, og er mycket fornøyd!
Legg gjerne ut bildene her altså. Med diamanter er den helt klart mer verdt, men er mange som har fått ettermontert diamanter. Disse er ikke like mye verdt som orginalmontert diamant bezel.
Okei, det er bra! Hvorvidt de er ettermontert vet jeg ikke, en urmaker kan vel finne ut det? Og hvordan legger jeg til bilder her? Må jeg velge legg til å skrive inn "URL"? hehe, hva er URL? Har bildene på dataen, de ligger ikke på nettet...
Lekker sak, kanskje ikke den ultimate herreklokke, men tror mange jenter hadde satt den høyt. Om du legger ut referansenummeret kanskje man kan se om diamantene er orginalmontert.
Uansett en meget fin klokke som nok har kostet mye i sin tid.
Diamantbezel er no custom, men skiva ser orignal ut.
Den er nok verdt en del mer enn standardmodellen, på papiret i alle fall.
Jeg vil mene markedspris for denne her til lands er ca 20-25k, men markedet for slik er jo relativt begrenset (men du skal jo ikke selge likevel )
De går for 3-4000 dollars 'der ute'.
(Mathfjeld tenker nok på diamantene....DJ i seg selv er en skikkelig manneklokke, og forsåvidt dameklokke)
Ja, jeg skjønner. No custom? Hva menes med det? Har ikke tenkt til å selge med det første nei, men har jo hatt lyst på en Sub i lengre tid, så et evt bytte vil muligens bli aktuelt etterhvert.
I mine øyne blir den litt feminin av diamantene og den hvite skiven, men jeg har et utrolig sært forhold til hvite skiver, så ikke ta min mening som noe referanse.
Prisen er jeg usikker på, men kanskje rundt 25-30´ om diamantene er orginalt montert og klokken er i god stand. Sjekk ebay.com og andre forum å se om du finner en lik klokke til salgs. Om du ikke har planer om å selge, men å forsikre den, så er det nypris som ligger til grunn og ikke markedsverdi. Nypris får du om du ringer Urmaker Bjerke eller andre Rolex forhandlere i Norge.
Har ikke tenkt til å selge med det første nei, men har jo hatt lyst på en Sub i lengre tid, så et evt bytte vil muligens bli aktuelt etterhvert.
Hvis du planlegger å kjøpe en 16013, for så å selge til fordel for en Sub må du være klar over at du risikerer å gå på en smell. Disse holder seg ikke på langt nær så godt i pris som sportsmodellene i stål.
Det beste rent økonomisk vil være å gå for Sub'en når klokkekontoen tillater det.
Han har en 16013
Sånn går det når man klikker seg inn på siste side først...