Rolex 16800

hman

Støttemedlem
Medlem
28. nov. 2010
Sted
Østfold
Hei ha fått los på en komplett 16800 med service som er kjøpt ny hos Bjerke i 85. Trenger hjelp til å vurdere prisen på denne. Selger er en bankers fyr og ønsker 45 for sitt ur. Vet at prisen på Rolex har gått opp i det siste. Er dette en ok pris ?

Kjøpte (og solgte igjen) en 16800 tidligere i år. Den var også norskkjøpt (fra Alf Lie), fra 1985, men første gang solgt i 1988. Jevnlige servicer hos Bjerke. Alt på selve klokken originalt, men nyere lenke. Ingen boks eller papirer. Jeg både kjøpte og solgte den igjen for 32.000,-.

13.000,- for boks og papirer (og original lenke) er vel litt mer enn det jeg ville gitt.

Må si meg enig med @runes.
I tillegg har sannsynligvis ikke 85-modellen matt skive, som jeg synes 16800 burde ha.

Redigert av en moderator:
Har kommet over en annen 16800 med matt skive, flott patina, komplett norsk kjøpt og med service. Er 40 en ok pris for denne?

Har kommet over en annen 16800 med matt skive, flott patina, komplett norsk kjøpt og med service. Er 40 en ok pris for denne?

Regner med det er Jonny sin tenker på?
Spørs vel hva du tenker på å gjøre med klokken. Er det for å kjøpe og selge videre, eller en klokke du virkelig har lyst på?

Hvis det er en klokke du har lett lenge etter og har virkelig lyst på så hadde jeg vært litt mer medgjørlig på pris, men synes 40' er i det øvre sjiktet av pris for denne modellen.

Sjekk også datokoden på lenken. Er det originallenke er det vel (nesten) en OK pris. Er det nyere lenke eller servicelenke burde den vel vært litt billigere.

Samtidig må du regne med litt høyere pris når du handler fra forhandler enn privat. Hvis jeg var deg og virkelig ønsket en 16800, ville jeg slått til på denne forutsatt at alt er originalt/OK.

Sjekk også datokoden på lenken. Er det originallenke er det vel (nesten) en OK pris. Er det nyere lenke eller servicelenke burde den vel vært litt billigere.

....vel, en ny 93150 lenke koster nesten 12K, mener du at det devaluerer en klokke fra tidlig/medio 1980 tall?

Jeg ville heller sjekket nøye om skive og visere er orginale og at serienummeret matcher med matt skive.

....vel, en ny 93150 lenke koster nesten 12K, mener du at det devaluerer en klokke fra tidlig/medio 1980 tall?

Jeg ville heller sjekket nøye om skive og visere er orginale og at serienummeret matcher med matt skive.

Er vel neppe en splitter ny lenke på denne, og i valget mellom en originallenke fra 1984 og en servicelenke fra f.eks. 1995, så hadde jeg klart valgt originalen. Tror nok også verdien er høyere da.

Er vel neppe en splitter ny lenke på denne, og i valget mellom en originallenke fra 1984 og en servicelenke fra f.eks. 1995, så hadde jeg klart valgt originalen. Tror nok også verdien er høyere da.

Sånn jeg ser det så er det ikke linket til et objekt i tråden. Derfor var min påstand på generell basis. Uansett tror
jeg ikke orginal lenke har så mye å si på en 1984 16800 enn f.eks en 1680 eller 1665 fra 1970 tallet. My 2 cents