Rolex BLACK LTD edition - Vintage PVD style

jsf

Medlem
23. okt. 2009
Sted
Oslo
Rolex BLACK LTD edition pvd style fra BLACK LTD. Må si at dette er en av de bedre jeg har sett!

clackrolex.jpg

"New York based company, Daydreamers Projects, has recently launched a limited edition series of
customized vintage Rolexes- Black LTD Edition. This project collaborates with a Rolex trained
watchmaker in Geneva to convert these watches into matte-black timepieces using a special metal
treatment procedure that has been around for decades, primarily used in medical and military equipment.
Black LTD Edition has acquired 50 watches of 6 sport models that Rolex has released prior to 1990.
This careful and vintage selection of Black LTD Edition includes Vintage Explorer, Explorer II,
Submariner, GMT Master, GMT Master II, and Sea-Dweller. "

http://www.blackltdedition.com/black.html

http://www.lanecrawford.com/features/blog-539.htm

Må ærlig innrømme at jeg aldri har hatt sansen for PVD-belagte klokker, og sliter med å forstå fascinasjonen for disse. Rolex synes jeg i tillegg er et merke som kler PVD aller dårligst IMO.

Breitlings limiterte serier av Skyland og Super Avenger kler PVD noe bedre.
Men jeg tenker mitt da jeg vet at det kun ble produsert 2000 av hver modell og klokkeforumene "flommer" over av disse på salgssidene.

Jeg vet imidlertid om andre som f. eks. synes Rolex Pro Hunter er det feteste som er, så smaken er som alltid forskjellig.;)

Jeg var i en periode på ca. 14 dager utrolig fasinert over Rolex Pro Hunter, det gikk fort over. Når en Rolex forlater fabrikken en den ferdig, ikke noe vits å dyppe den i PVD.

Vet ikke hvordan det gikk med den jojo her inne lurte på å kjøpe, men tror du skal lete lenge etter en Rolex som taper seg så mye i verdi,

Jeg var i en periode på ca. 14 dager utrolig fasinert over Rolex Pro Hunter, det gikk fort over. Når en Rolex forlater fabrikken en den ferdig, ikke noe vits å dyppe den i PVD.

Vet ikke hvordan det gikk med den jojo her inne lurte på å kjøpe, men tror du skal lete lenge etter en Rolex som taper seg så mye i verdi,

Kan du dokumentere dette verditapet, Mathfjeld?
Jeg har sett mange PVD SUB og GMT gå for meget gode priser. Og fortsatt er det ganske "høy produksjon" av disse etter hva jeg kan se...

Svært da som ting skulle dokumentes om dagen:p Nei, det er kun synsing ifra min side, men til sammenlikning med en umodifisert Rolex TROR JEG at den vil ha et høyere pristap, men det vil ikke annet enn tiden vise. Vi får se om noen år når PVD trenden er over hvordan de ligger i pris.

Svært da som ting skulle dokumentes om dagen:p Nei, det er kun synsing ifra min side, men til sammenlikning med en umodifisert Rolex TROR JEG at den vil ha et høyere pristap, men det vil ikke annet enn tiden vise. Vi får se om noen år når PVD trenden er over hvordan de ligger i pris.

NEI!!!!! Jeg skal ha en FAGLIG begrunnelse!

Seriøst så lurte jeg bare på om du hadde noe annet grunnlag for dette verditapet, enn at du ikke ville ha en selv?;);)
Det som er hevet over en hver tvil er at de som har en dårlig PVD-jobb vil tape seg mye. Men jeg har sett en del veldig bra, og det skulle ikke forundre meg om de holder seg greit i verdi.

Jeg synes PVDing av nye Rolexer kan være veldig vellykket, men jeg hadde vel selv foretrukket å beholde en vintage TT GMT med nipples i originalstand. Det ser dog ganske stilig ut, skal innrømme det :)

PVD behandlet Rolex...

hva med garanti og service fra Rolex? vil de i det hele tatt røre en PVD behandlet klokke?

PVD kan være tøft, og jeg synes ikke som mange purister at Rolex på noen som helst måte er "hevet over" modding. En del Pro Hunter og slikt noe er sykt kult, men dårlige PVD-jobber ser bare helt hjelpesløst ut. Jeg får umiddelbart assosiasjoner til Fauskegutta som i min barndom/ungdom kom rånende inn til Bodø i utrolig harry Asconaer som de hadde modifisert selv hjemme i garasjen til mor og far.

Men proft utført uten å gå helt over borde kan det se virkelig kjempebra ut. Drømmer litt om en PVD-Sub på Nato, gitt.

Skjønner hva dere mener med at en vintage Rolex gjerne skal være urørt. Vintage Rolex, spesielt med nipple dial er en drøm. :)

Like fullt synes jeg klokken får et enda mer ekstremt preg med black PVD. Og jeg liker det!

PS:

Milgauss´en var sinnsykt rå!! *legger til i ønskeliste*