Rolex comex

Er det tilfelle? Samarbeid i betydningen "dette uret skal vi jammen dykke med" eller "gi oss noen tusen franc så kan du låne logoen"? ;)

Jeg er neimen ikke helt sikker, og klarte ikke akkurat nå å finne hjemmesiden Ken hadde satt opp for disse klokkene, hvor disse tingene var forklart. Men James Dowling sier her:
What is interesting about the watch is that they actually went out & licensed the name from COMEX; so they were OK with that name, which is why it is all over the piece.

Så det er godt mulig det er det siste alternativet.....:)

Okke som - jeg synes disse klokkene er litt kule, de er så opplagte hommager i ordets rette betydning, laget av en blodfan som har gått til det skritt å skaffe seg tillatelse til å bruke Comex-logoen, med alle de attraktive elementene smurt tjukt ut over en klokke som visstnok er av relativt god kvalitet.

Jeg skjønner at en del anti-hommagister og purister finner frem høygafler og fakler når de ser disse, jeg synes egentlig de er ganske sjarmerende:)

Den her dukket opp på en Japansk auksjon, men det er litt vanskerlig siden jeg ikke forstår japansk, og google oversettning ofte blir meningsløs, men det rare er at det ikke er lange tiden igjen av auksjonen og ingen ser ut til å ville by noe særlig. Er dette en fake?

rc+01.jpg

rc+02.jpg

rc+03.jpg

Mener at casebackene med 12 på er ett av de som er kopiert ganske bra..

Bortsett fra det har jeg ikke nok kunnskap til å kommentere noe

De fleste Comex Rolex`er bør det være relativt lett og spore proveniensen på.
Om denne er fake eller ikke unnlater jeg og spekulere i....

Jeg har ikke peiling på COMEX (eller andre Rolexer for den saks skyld), men ut fra litt googling ser det ut som rolex-krona ikke er sentrert riktig over L'en på denne (?).. På alle bildene jeg fant på "ordentlige" fora ser den ut til å være det..

Kilde: http://doubleredseadweller.com/comex_fake.htm

Bra observert, jeg har ikke lyst til å linke direkte til en pågående auksjon, men på oversetteren til google kommer det frem noe uforståelig om "til reparasjon" og siden budene uteblir virker det hele noe suspekt.

Alle burde ha en comex........

Heisann!
Tilfeldigvis gjorde jeg et lite søk på Comex, noe jeg gjør sånn omtrent en gang i året etter at jeg fant ut at jeg tilfeldigvis har fått meg en "Comex" rolex...
(lette MYE etter info for 5-6 år siden)

Synes jeg måtte poste en aldri så liten melding da jeg for første gang i min tråling på nettet etter info om klokken min ser at det er nordmenn som skriver litt om dette (i fare for å tråkke må noen tær) fjollete hysteriet..... (-:

Her er noen bilder jeg la ut en gang i tiden (det går vel ikke legge ved bilder her..? Skjønner ihvertfall ikke hvordan)

Hilsen,

K

Heisann!
Tilfeldigvis gjorde jeg et lite søk på Comex, noe jeg gjør sånn omtrent en gang i året etter at jeg fant ut at jeg tilfeldigvis har fått meg en "Comex" rolex...
(lette MYE etter info for 5-6 år siden)

Synes jeg måtte poste en aldri så liten melding da jeg for første gang i min tråling på nettet etter info om klokken min ser at det er nordmenn som skriver litt om dette (i fare for å tråkke må noen tær) fjollete hysteriet..... (-:

Her er noen bilder jeg la ut en gang i tiden (det går vel ikke legge ved bilder her..? Skjønner ihvertfall ikke hvordan)

http://www.newturfers.com/bin/mwf/topic_show.pl?tid=18543;pg=1

Hilsen,

K

Det går absolutt an, sleng opp noen bilder:D

http://www.tidssonen.no/showthread.php?2598-Guide-til-bildeopplasting-p%E5-Tidssonen

Comex info

Fint med en liten Comex tråd.
Skal forsøke å legge opp litt info her så fort det blir tid til det. Håper å få skrevet ned det lille jeg vet/ har googlet meg frem til over de siste årene om klokken og få lagt ut noen bilder så snart jeg får tatt noen.
Klipper inn noen jeg hadde lagt inn på en annen site en gang i tiden.

Kort om klokken:
Altså en Rolex Submariner med inngravert Comex på baksiden.
Jeg fikk denne av min far på min 18 års dag. Da hadde han hatt denne i 15-20 år mente han.
Helt tilfeldigvis i ca 2004 kom jeg over en artikkel på nettet som omhandlet Comex rolex, med spesiell fokus på 5513 og 5514 (modellbetegnelse?) og skjønte fort at dette ikke er en direkte vanlig klokke og etter det graver jeg litt innimellom på www.internett.com etter ytterligere info. STOR var gleden da jeg nå for første gang har funnet et norsk forum som har en enslig tråd om Comex. (Stoler naturlig nok mer på dere her en noen andre "der ute" i min evige jakt på info)
;)

her er et par bilder

Front:

Om den skulle se "litt" brukt ut er det fordi jeg har hatt den på hånden hver dag i snart 20 år, i tykt og tynt, gjennom ungdoms"rør", sport og annet tøys.

Back:

Skal få tatt noe mere bilder med bedre detaljer i påsken og lete etter noen fine jeg har liggende

K

• Liker
Reaksjoner: Phenix
Fantastisk klokke med fantastisk historie!
Om alt sjekker ut på denne, som det vel kjapt faktisk kan gjøre, håper jeg du er inneforstått med verdien på klokken og har forsikret den skikkelig :).

Fantastisk klokke med fantastisk historie!
Om alt sjekker ut på denne, som det vel kjapt faktisk kan gjøre, håper jeg du er inneforstått med verdien på klokken og har forsikret den skikkelig :).

Her er du inne på et av de store problemen jeg har støtt på: Hvordan i all verden få priset klokken i norge/ evaluert denne slik at et forsikringsselskap er villige til å forsikre for en mer eller mindre teoretisk sum?
Jeg har snakket med Bjerke....de kunne ikke gjøre noe, Rolex i Sveits vil ikke gjøre det og en klokkefyr som er takstmann i Oslo sa tja: kanskje 20.000,-(???)

Any Ideas is much appreciated

K

Klokkefyrtakstmannen har åpenbart ikke peiling.
Kanskje du kan dokumentere verdien gjennom tilsvarende solgte på antiquorum? Jeg er usikker, ikke en vanlig ploblemstilling for meg.. :p

Det er selvsagt et problem når det der er svarene du får ja. Jeg er milevis unna å kunne forklare deg noe som helst som minner om korrekt verdisetting her og det er jo mange aspekter som spiller inn, men har du vurdert å sende avgårde en epost eller privat melding til Mike Wood? Han frekventerer de fleste vintage rolex forumene og er enkel nok å finne via google :).

Han kan kanskje gi deg noen gode hint om faktisk verdi om han har tid. Dette er riktignok en annen modell, men som du ser er prisen milevis unna 20.000 norske kroner:

http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=40111

Det er selvsagt et problem når det der er svarene du får ja. Jeg er milevis unna å kunne forklare deg noe som helst som minner om korrekt verdisetting her og det er jo mange aspekter som spiller inn, men har du vurdert å sende avgårde en epost eller privat melding til Mike Wood? Han frekventerer de fleste vintage rolex forumene og er enkel nok å finne via google :).

Han kan kanskje gi deg noen gode hint om faktisk verdi om han har tid. Dette er riktignok en annen modell, men som du ser er prisen milevis unna 20.000 norske kroner:

http://www.mwrforum.net/forums/showthread.php?t=40111

Jeg lurer faktisk på om jeg ikke mailet litt frem og tilbake med ham for noen år siden. Nå skal jeg ikke være skråsikker for den gamle mailkontoen min er slette slik at jeg ikke umiddelbart finner historikken min, men jeg vet jeg snakket med en Mike og han var langt mer opptatt av å få serienummer (noe jeg har lest 1000steder at man IKKE skal gi ut. Det samme med Issue nummeret) enn å være veldig behjelpelig med info. det ble mye frem og tilbake med ham på dette uten at det kom noe særlig ut av det......
Når det er sagt så vet jeg at han er en annerkjent samler så det er mulig at det er et lite snev av paranoia her.........

K

Tja, akkurat mike wood har jeg lest nok godord om til at jeg hadde sendt ham klokken med UPS om han hadde følt for å ta en titt, men det er meg og ikke noe jeg nødvendigvis anbefaller ;).

(Men han var mellommann mellom to vilt fremmede hvor han fikk inn ca 600.000 norske på sin konto og kunne strengt bare stukket av. Needless to say, dealen gikk finfint for alle involverte parter :))