Rolex Day-Date

Medlem
1. aug. 2017
Innlegg
2
Sted
Oslo
Jeg har en Day-Date "
bark-finnish" fra 1986 som vurderes solgt. Da jeg ikke har særlig oversikt på markedet på disse modellene hadde jeg blitt veldig glad om noen her inne kan hjelpe meg å sette fair pris på denne.
Legger ved verditakst fra urmaker Lian i Trondheim for spesifikasjoner på klokka.

På forhånd takk for hjelpen.

verdivurdering DD_.JPG
verdivurdering DD.JPG
 
Jeg tenker at 70' er en oppnåelig pris på denne.

Tror nok 70k er mer enn oppnåelig.
Da blir den nok solgt på minuttet...;)

Har ikke fulgt så nøye med på bruktprisene i det siste, men nærmere 100k er vil ikke helt fjernt?

edit: Ser at den er uten B/P så kanskje litt mindre. Kommer selvsagt også an på om noen i det hele tatt er i markedet for en sånn + at service begynner å nærme seg.
 
Tror nok 70k er mer enn oppnåelig.
Da blir den nok solgt på minuttet...;)

Har ikke fulgt så nøye med på bruktprisene i det siste, men nærmere 100k er vil ikke helt fjernt?

edit: Ser at den er uten B/P så kanskje litt mindre. Kommer selvsagt også an på om noen i det hele tatt er i markedet for en sånn + at service begynner å nærme seg.

+1

http://www.briljantwatches.com/no/items/show/?sku=1949 har 2 stk. DD til salgs, en meget pen "bark finish" ’79-modell med diamantskive til 109K og en noe mer sliten ’78-modell til 94K.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Et kjapt søk her på TS viser at de som har gått tidligere ligger på utropspris godt over 70k, men hvem vet hva de gikk for til slutt?
Det er ikke akkurat overflod av disse på brukten.
På Chrono24 (eller Fantasipris24...) spriker det veldig.
Et snitt av prisene der minus 10-20% er nok ikke umulig.
 
Grunnen til at jeg satt 70' er at jeg oppfatter disse som veldig priselastiske på tilstand. Urmaker har notert slakk lenke, 2 ledd short og slitt kasse. Bra for alderen pleier å bety dårlig. Johnny får ikke solgt sin nyservede for 95' og den er mest sannsynlig i bedre stand. Kan strekke meg til noe over 70' :cool:
 
Jeg tror 70 er ganske realistisk.

Solgte selv en nyservet 1803 (fluted bezel) i fjor sommer for 65, men da var nok markedet noe labrere.