Rolex Daytona i stål hvit skive

Medlem
9. nov. 2009
Jeg husker at jeg måtte vente relativt lenge(5 måneder), selv med god bekjentskap for å få min hvite daytona i stål for noen år siden, men nå ser ser jeg at man kan få en på dagen, jeg var innom en autorsert Rolex forhandler, han har en "V" serie i stål som ingen vil ha..har noe radikalt skjedd i forhold til etterspørselen? Er de ikke så ettertraket lengre?? Merkelig synes jeg..

Heisann :)

De fleste norske urmakere som selger Rolex har nå liggende daytona i stål i safen. De settes ikke i vinduet men de har dem gjemt "under disken". Dette gjelder til og med Bjerke i Oslo. 72k er mye penger for en stålklokke uten dato, i disse finanskrise tider.

Grunnen til dette er at ingen nå kan plusse på 10k ved å videreselge klokken, ved videresalg nå må den "dumpes" til 60k.

Jeg har aldri vært noen fan av daytona, og det spesielt fordi den mangler dato.....

Regards
AW

Jeg mener jeg har lest på mange steder at Daytona's "enorme etterspørsel# delvis har vært grunnet en bevisst strategi fra Rolex som bevisst har holdt tilbake Rolex i stål fra å komme ut til butikkene.

Dette er et meget effektivt tiltak, siden stor etterspørsel kontra liten tilgang er noen av de mest fundamentale reglene i salg og marketing!

Fiffel og båg sier noen..........."the art of sales tactics" sier andre.....