Rolex Daytona stål, faller bruktprisene ?

Noen her inne som har slått til på denne? Kan se ut som en meget gunstig pris. Ellers så kan det se ut som om bruktprisene på SS daytona er på vei ned. Klokken har faktisk blitt litt tungsolgt ?

Flere erfaringer fra noen her ?

Regards :)
AW

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=22743726

Klokken ble faktisk solgt på 10 min. Så tungsolgt er nok ikke det rette ordet. Selger mottok forskudd, men har ventet på oppgjør og derfor ikke markert den som solgt! :cool:

Klokken ble faktisk solgt på 10 min. Så tungsolgt er nok ikke det rette ordet. Selger mottok forskudd, men har ventet på oppgjør og derfor ikke markert den som solgt! :cool:

Regnet med at den var lettsolgt til 45k, som er veldig gunstig for en SS daytona... Når jeg nevnte tungsolgt, mente jeg flere daytona som ligger ute til 50k + og som ikke blir solgt...

Regards :)

Det er i såfall på høy tid. Nå koster jo snart brukte TT Daytona det samme som stål. Jeg er tydeligvis en av de som ikke har skjønt hvorfor prisen har holdt seg så godt. Flott klokke, bevares - men ingenting som tilsier at den skal holde seg så mye bedre i verdi enn alt annet.

(Bortsett fra at Rolex har lykkes med å skape en utilgjengelighet på denne modellen, som vel er i ferd med å gå over..?)

Klokken er ikke lenger vanskelig å få tak, dermed normaliserer prisene seg på vanlig nivå for brukte Rolex. Enkelt og greit. Til stor glede for alle som har ønsket seg en Daytona :) Men kanskje til sorg for de som trodde de kunne investere i et stykke stål :D Eiere som bare digger klokka bør ikke miste noe nattesøvn av den grunn.

Synes det er meget positivt...

Bruktprisene på Daytona stål har vært alt for høyt, mye grunnet Rolex strategi å holde tilbake klokker til butikkene(Yes don't even go there...det er en annen diskusjon).

At en brukt Rolex Daytona med relativt enkelt urverk, uten dato holder prisen så godt er jo positivt for dess eiere, men IMO absolutt ikke verdt prisen på ca 55-60k NOK.

Nå tror jeg at den vil normalisere seg rundt ca 45-50 og det er mere enn ok pris.

Tilgang og etterspørsel- nå finnes det en Daytona stål på hvert hjørne.....det påvirker prisen på bruktmarkedet. Man må dog ta av seg hatten for Rolex- "myten" om at Daytona stål har vært vanskelig å få tak i har levd kvar lenge.......langt etter at lange ventetider ble et minne blott!

Damn it. Jeg som hadde tenkt å pensjonere meg til neste år ved hjelp av denne....:roll:

For noe dritt. Da får man vel bare bruke den.

IMG_6203.jpg

Zenithen ser så sweet ut på den remmen, JoLu! :D Di-Modell Rallye?

Ja just dét. Må si jeg er imponert over din strap knowledge. Litt mange Paneristi GTG i det siste? :D

Nei, men har den samme på den ene Autaviaen min. En utrolig deilig rem, virkelig en favoritt!

3760585739_2c98ab0d9b.jpg