Endgame prøvd på hånden i strålende vårvær
Har nettopp gitt konas Daytona med hvit urskive litt spa. Vasket med Zalo og gitt glans med SUN skyllemiddel.
Daytona er ikke helt my cup of tea, selv om jeg har prøvd den noen ganger. Kan imidlertid skjønne hvorfor noen liker den. Kona f.eks. digger den:
Du verden for noen flotte bilder......takk
Det var samlingen sin......ikke en eneste Submariner
Det er en 1978 Rolex Cosmograph Daytona ref. 6263. Den har en sølv "floating" big red Daytona dial og alt ved klokken er mint vil jeg si. Alle lumes er inntakt, men den kl 6 er svakt eldet. Kassen er tykk og krisp, og bezel insert ikke krakkelert. Den er nøye kontrollert og verifisert av en veldig seriøs forhandler av vintage Rolex, Andrew Sheartime. Klokken har alle originale deler, slik som katalogen fra 1978. Jeg fikk kjøpt den av en veldig eksentrisk og herlig norsk samler som konsentrerer seg om helgull Rolex, PP og AP fra 70-tallet. Han har kjent Andrew siden Andrew som ung mann/gutt løp rundt på antikkmarkeder med faren sin. Han har eid den i en 4-5 års tid, men aldri brukt den. Han bruker bare gull, stort sett fra 70-tallet, og gjør få unntak. Et av unntakene hans er en helgull 1980 Submariner med nipple dial. Han trengte nemlig en badeklokke på Ibiza, hvor han bor store deler av året. Modellen kom først med safirglass i 1980, og dekket derfor behovet hans . Herlig samling og herlig samler.
Her er mer info om klokken min:
http://www.sheartime.com/product/1978-rolex-cosmograph-daytona-ref-6263-7
Jeg synes Sub sitter bedre enn Daytona. Først og fremst pga glidelocken. Daytonaen får jeg ikke justert like godt. Har prøvd å ta av og på ledd på begge sider og brukt microjusteringen, men den sitter ikke like godt. Når lenken er perfekt ligger klokken skjevt på håndleddet osv. Misforstå meg rett. Begge sitter godt, men Sub er hakket bedre.
Wild guess: TomB, har du håndledd som fint drar i land DSSD?
Kanskje en "half link" hadde gjort saken bedre @TomB? Men det får man kanskje ikke til Daytona.
Jeg hadde det samme problemet med SD4000, men den satt perfekt når jeg fjernet diverextension.