Jeg trenger litt kjøpshjelp! Jeg vurderer å kjøpe en Daytona 16520, men alt tyder på at skiven er en service-skive (tidlig U-serie som skulle hatt tritium-skive, men som nå har luminova-skive). Hva har det å si for verdien på klokken? Hva tenker Daytona-folket?
Dette er bakgrunnen min for å uttale meg om opprinnelig skive på en tidlig U-serie 16520:
https://daytonainfo.watch/eras/zenith/
http://www.drsd.com/watch-info/daytona/16520-dials.html
Skjønner hva du mener, men må bare få presisere at skiven ikke er feil i forhold til modell. Da hadde klokken vært uaktuell for meg også (det er pga skiven jeg ønsker 16520 fremfor 116520). Men skiven her er en helt vanlig 16520-skive slik de var på de siste 16520-ene fra fra 1999 og 2000. Men det er klart at akkurat denne skiven ikke er original til klokken.For mange vil vurdering av verditapet ved serviceskive som attpåtil er feil ift modell (på vintage som vel nesten 16520 kan regnes som i denne sammenheng) være uinteressant da kjøp i det hele tatt vil være uaktuelt. Jeg har droppet mang en vintage-handel pga manglende originalitet. For meg kommer originalitet fra opprinnelse foran kompletthet. Da er ikke pris så viktig lengre = aksepterer spinnvilt dyrt. Alternativet til originalitet og spinnvilt dyrt er for meg altså å droppe handel og kjøpe moderne Rolex. Svarte ikke på spm, men du fikk i alle fall en min ærlige mening om situasjonen du står planta i.
Jeg trenger litt kjøpshjelp! Jeg vurderer å kjøpe en Daytona 16520, men alt tyder på at skiven er en service-skive (tidlig U-serie som skulle hatt tritium-skive, men som nå har luminova-skive). Hva har det å si for verdien på klokken? Hva tenker Daytona-folket?
Dette er bakgrunnen min for å uttale meg om opprinnelig skive på en tidlig U-serie 16520:
Ja, hvit. U1 og pre SEL ja.sort eller hvit? tidlig som U1, U2, U3? pre SEL?
Finnes ikke en penere klokke!Vis vedlegg 87910
Ikke så lett å bli lei denne.
Zenith eller Rolex?
Zenith eller Rolex?
Hva er mest stas/hassle å jobbe med?
Skal prøve å poste litt nå og daDrømmejobb Håper det kommer mange bilder!