Rolex Daytona-tråden

Oldtimer på Newman rem fra B&S.
IMG_0502.JPG
 
Jeg trenger litt kjøpshjelp! Jeg vurderer å kjøpe en Daytona 16520, men alt tyder på at skiven er en service-skive (tidlig U-serie som skulle hatt tritium-skive, men som nå har luminova-skive). Hva har det å si for verdien på klokken? Hva tenker Daytona-folket?

Dette er bakgrunnen min for å uttale meg om opprinnelig skive på en tidlig U-serie 16520:
https://daytonainfo.watch/eras/zenith/
http://www.drsd.com/watch-info/daytona/16520-dials.html

For mange vil vurdering av verditapet ved serviceskive som attpåtil er feil ift modell (på vintage som vel nesten 16520 kan regnes som i denne sammenheng) være uinteressant da kjøp i det hele tatt vil være uaktuelt. Jeg har droppet mang en vintage-handel pga manglende originalitet. For meg kommer originalitet fra opprinnelse foran kompletthet. Da er ikke pris så viktig lengre = aksepterer spinnvilt dyrt. Alternativet til originalitet og spinnvilt dyrt er for meg altså å droppe handel og kjøpe moderne Rolex. Svarte ikke på spm, men du fikk i alle fall en min ærlige mening om situasjonen du står planta i.
 
  • Liker
Reaksjoner: Zawatch
For mange vil vurdering av verditapet ved serviceskive som attpåtil er feil ift modell (på vintage som vel nesten 16520 kan regnes som i denne sammenheng) være uinteressant da kjøp i det hele tatt vil være uaktuelt. Jeg har droppet mang en vintage-handel pga manglende originalitet. For meg kommer originalitet fra opprinnelse foran kompletthet. Da er ikke pris så viktig lengre = aksepterer spinnvilt dyrt. Alternativet til originalitet og spinnvilt dyrt er for meg altså å droppe handel og kjøpe moderne Rolex. Svarte ikke på spm, men du fikk i alle fall en min ærlige mening om situasjonen du står planta i.
Skjønner hva du mener, men må bare få presisere at skiven ikke er feil i forhold til modell. Da hadde klokken vært uaktuell for meg også (det er pga skiven jeg ønsker 16520 fremfor 116520). Men skiven her er en helt vanlig 16520-skive slik de var på de siste 16520-ene fra fra 1999 og 2000. Men det er klart at akkurat denne skiven ikke er original til klokken.
 
Jeg trenger litt kjøpshjelp! Jeg vurderer å kjøpe en Daytona 16520, men alt tyder på at skiven er en service-skive (tidlig U-serie som skulle hatt tritium-skive, men som nå har luminova-skive). Hva har det å si for verdien på klokken? Hva tenker Daytona-folket?

Dette er bakgrunnen min for å uttale meg om opprinnelig skive på en tidlig U-serie 16520:

sort eller hvit? tidlig som U1, U2, U3? pre SEL?
 
Rolex Daytona 16520 U-serie. Ser at det er kommet kommentarer på hvilken urskive som er riktig. Poster bilde av min Daytona 16520 med T Swiss som er den riktige skiven.

DSC_0349.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød