Rolex dykker som ikke er submariner?

Vurder DSSD en gang til. Fikk min på onsdag og den har siden det sittet på armen. Virket stor i begynnelsen men har nå vendt meg til den.

Sett ovenfra virker den mindre enn min Gmt og YM, men i fra siden er den tøff. Fordrer nok ikke puselanker

Redigert:
Mathfjeld har jo en ekstremt fin FiftyFathoms for salg her inne nå til en fin pris. Defekten på den plager lite og gjør jo at den koster "ingenting". Han holder til i Oslo og vil sikkert være behjelpelig med å la deg få prøvd den :)

Nuvel cristian. Jeg vil si noe før du anbefaler din kompis' klokke til en uerfaren.

Blancpain har jo ikke ad i norge. Det blir dyrt. 2008 tilsier også service neste år. BP er kjent for rævva kundeservice.

Det er en grunn for at klokka ikke er solgt.

Nuvel cristian. Jeg vil si noe før du anbefaler din kompis' klokke til en uerfaren.

Blancpain har jo ikke ad i norge. Det blir dyrt. 2008 tilsier også service neste år. BP er kjent for rævva kundeservice.

Det er en grunn for at klokka ikke er solgt.

Tja, er vel ikke akkurat slik at jeg kjenner Mathfjeld så godt at det gjør noe, mer at jeg har hatt klokken på armen og likte den godt.

Det er absolutt en grunn til at klokka ikke er solgt (og den skrev jeg vel om i første setningen?), men det begynner å bli rimelig for en FF.

Livet med en BP i norge er nok ikke det enkleste klokkeliv, det er det ingen som skal påstå.

Kjøper EAS en kliss ny sub eller DSSD vil han nok ha mindre hodepine de neste fem årene enn om man går en annen vei ;).

Takk allesammen for gode svar. Har sett på Breitling Superocean men har egentlig bestemt at det ikke blir det. Tror jeg vil prøve meg på en Rolex nå før jeg går "videre" på mer spesielle merker som JlC, Blancpain, Chopard mm som ble nevnt. Tror jeg skal prøve en pent brukt Seadweller og hvis jeg ikke liker den må jeg nok vurdere en DSSD. Skuffelsen over suben i real life gjør nok dessverre at jeg ikke klarer å få meg til å kjøpe den. Det er tross alt en pyntegjenstand til 50k så man må føle at det er helt riktig. Har en 111 PAM og en Breitling fra før men føler at Rolex er noe man har resten av livet og kvalitet uten for mye jåleri på skive og kasse. Er en grunn til at man ikke ser forskjell på modellene om man ikke har peiling og man ser ikke om klokka er fra 1975' eller 2012' (satt litt på spissen)

Det med størrelsen er en psykisk greie. Jeg kan bruke alt fra 38-45mm. Bruker jeg mindre klokke en periode vil den etterhvert virke normal og en større vil virke altfor stor og vice versa. Jeg mener at alle passer en Rolex på 40mm. Jeg har en 16600 som er helt perfekt i størrelse, selvom den er min miste klokke. Den er dog vesentlig mindre enn 116610, men høyere..

der var forresten en god forklaring :

sportwatches-details.jpg

Det med størrelsen er en psykisk greie. Jeg kan bruke alt fra 38-45mm. Bruker jeg mindre klokke en periode vil den etterhvert virke normal og en større vil virke altfor stor og vice versa. Jeg mener at alle passer en Rolex på 40mm. Jeg har en 16600 som er helt perfekt i størrelse, selvom den er min miste klokke. Den er dog vesentlig mindre enn 116610, men høyere..

Er 116610 den nye suben med keramikkbezel? Og 16600 er en gamle SD?

Takk for det. Lest igjennom disse, mye spennende her.

Har tenkt å prøve en submariner igjen og revurdere. Ser at jeg liker det simple designet på 16610 men de tekniske oppgraderingene på 116610 er uungåelige for min del.

Merker jeg begynner å forstå litt mer om modellbetegnelsene, kan noen som har greie på det gi meg en rask oversikt på modellbetegnelsene/tallbetegnelsene ? No-date, grønn, osv? Er det kun svart eller grønn man får hvis man ikke skal ha gull? Så også en grønn med svart bezel et sted, hmm? Her ble det mange spørsmål.

Mvh Emil