Rolex eller ei.

Hvorfor det? Er ikke det et vesentlig spørsmål her?
Mulig det er et dumt spørsmål for de som er frelst, men jeg stiller det nå likevel.

Hvis det er slik at du gjerne vil ha en Rolex og det er det viktigste kan du jo feks kjøpe denne:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=205075369
PS: jeg går på ingen måte god for akkurat denne klokken eller annonsen, det var den første og billigste jeg fant på finn i "herrestørrelse" :p


Riktig, ville mye heller kjøpt denne enn en ny Air King.... ikke noe å lure på.
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Hvorfor det? Er ikke det et vesentlig spørsmål her?
Mulig det er et dumt spørsmål for de som er frelst, men jeg stiller det nå likevel.
Det er jo kvalitet, og de er fine. Ti års serviceintervall hjelper også. Det er noe eget med Rolex, og jeg ønsker å ha en i samlingen. Air King går jo også under radaren til de fleste tjuver.
 
Jeg sendte en mail til Bjerke i går, og den OP jeg snakket om, var det veldig lang liste på. Jeg kunne få komme på den men da var det 18-24 måneders ventetid. Jeg skal google litt reviews og se en del videoer om Air King før jeg bestemmer meg. Milgausen var fin den, men jeg vil helst ha en ny klokke. Vanskelig skal det være.
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Det kan virke som man i Norge er i en bedre posisjon mht å kjøpe ny Rolex fra AD, nesten uansett modell når det gjelder herreklokker. Her i UK kan du egentlig bare glemme å kjøpe en ny Rolex fra AD. Man må enten allerede ha et kundeforhold fra mange år tilbake der man har kjøpt veldig mye før, dersom man ikke har det må man gå med på å kjøpe det man kan kalle "junk" for flere hundre tusen, for privilegiet å få plass på ventelista, altså andre varer fra butikken som gull og diamantsmykker som taper seg typisk 80% idet man tar de ut av butikken som de selvsagt har enorm avanse på, enten det eller man er heldig og klarer å innbille AD at man er veldig rik og at man i framtiden kan bli en veldig god kunde... så ikke noe for "vanlige folk".

Så lykke til med kjøp av Rolex hos AD, men husk at man kan kjøpe klokker som er noen år gamle men i realiteten er ubrukte, som da jeg for 2 år siden kjøpte en Submariner 16610 som da var 10 år gammel men i realiteten var ubrukt da den hadde ligget i boksen siden ny, manglet plasten men var altså aldri brukt, greit nok ikke noe garanti men disse klokkene er så robuste at man skal være ekstremt uheldig dersom noe skal skje.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Det kan virke som man i Norge er i en bedre posisjon mht å kjøpe ny Rolex fra AD. Her i UK kan du egentlig bare glemme å kjøpe en ny Rolex fra AD. Man må enten allerede ha et kundeforhold fra mange år tilbake der man har kjøpt veldig mye før, dersom man ikke har det må man gå med på å kjøpe det man kan kalle "junk" for flere hundre tusen, for privilegiet å i det hele tatt komme på ventelista, altså andre varer fra butikken som gull og diamantsmykker som taper seg typisk 80% idet man tar de ut av butikken som de har enorm avanse på, enten det eller man er heldig og klarer å innbille AD at man er veldig rik og at man i framtiden kan bli en veldig god kunde... så ikke noe for "vanlige folk".

Så lykke til med kjøp av Rolex hos AD, men husk at man kan kjøpe klokker som er noen år gamle men i realiteten er ubrukte, som da jeg for 2 år siden kjøpte en Submariner 16610 som da var 10 år gammel men i realiteten var ubrukt da den hadde ligget i boksen siden ny, manglet plasten men var altså aldri brukt, greit nok ikke noe garanti men disse klokkene er så robuste at man skal være ekstremt uheldig dersom noe skal skje.
Jeg ble lett satt på listen til AK hos Bjerke for 8-9 måneder siden. Så det var greit nok det. Men hadde jeg valgt en annen modell antar jeg att svaret ville være nei. Jeg har aldri handlet hos Bjerke før dette.
 
Dersom det er en Sub du egentlig vil ha, ville jeg ikke kjøpt en AK. Usikker på hva som skal til for å få kjøpt en ny Sub av AD, men tenker at det vil være billigere å kjøpe en pent brukt klokke som du virkelig har lyst på på "brukten" - fremfor å kjøpe seg opp hos AD. Det kan bli dyyyyyrt...
 
Det ble kjøp for ett par uker siden, og jeg angrer ikke. Fattet ikke jeg kunne tvile. Kvalitetsfølelsen er den beste jeg har vært borte i.
Og skiven er jo busy men morsom. Legger ved ett bilde tatt i dag klokken 22 over 35. :)

Rolex Air King.jpg

Jeg har slått fra meg sub til det eventuelt skjer noe med markedet. Andre spareprosjekter i gang, men denne var mye kulere enn jeg hadde trodd. Jeg er glad jeg ikke sa fra meg plassen.
 
Gratulerer!
Et underkommunisert poeng med Air King er at den har samme kasse og urverk som Milgauss. Bare med mer børstet finish.
Dette betyr at den er like antimagnetisk som en Milgauss :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet
Herlig klokke!
De som bare har sett den på bilder, kan ta feil. Jeg gjorde det til jeg testet den hos AD.
Kjøpte en brukt en et par mnd etter.
Gratulerer med en flott «underdog»!
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Tannhjulet