Rolex er koservative og lager tidløse ur som kan brukes til alle anledninger.

Vel, det er bare å ta en titt på www.rolex.com

Der er 36mm DJ definert som dameklokke.

Jeg er egentlig ganske uenig :)

Tror du blingser litt her.:)
De 36mm Datejust'ene som ligger under "Women's selection" er de med blomster og bling.
Den gode gamle 36mm modellen er fremdeles for den distingverte herremann.;)

36mm Rolex DJ er den mest klassiske herreklokken som finnes! Men har også blitt populær hos jenter (låner gjerne klokka til typen ;) ) Men Daytona er nå blitt enda mere poppis hos girls!

AW:)

Synes også det, men den er tøff på damer også, det er jeg enig i. Selv henger jeg meg ikke på den moten med større klokker... 36 mm min passer perfekt til stilen min. De som kommenterer at den er "feminin" ønsker seg selv klokker i 46 mm... Jobber selv hos en urmaker og ser heldigvis at gigantklokketrenden begynner å avta! :D

Tror du blingser litt her.:)
De 36mm Datejust'ene som ligger under "Women's selection" er de med blomster og bling.
Den gode gamle 36mm modellen er fremdeles for den distingverte herremann.;)

Det bestrider fortsatt ikke det faktum at Rolex mener at 36mm er en damestørrelse :p

Jøss! Tittet innom denne tråden for noen dager siden, så monsteret i den første posten og trodde at noen hadde lekt seg i Photoshop eller noe. Men så finnes den på ordentlig altså?! Helt sensasjonelt ugly, spør du meg. Tipper Rolex har designet den på kødd, bare for å få bevist at de kan selge hva som helst bare det står Rolex på skiven. :)

Jøss! Tittet innom denne tråden for noen dager siden, så monsteret i den første posten og trodde at noen hadde lekt seg i Photoshop eller noe. Men så finnes den på ordentlig altså?! Helt sensasjonelt ugly, spør du meg. Tipper Rolex har designet den på kødd, bare for å få bevist at de kan selge hva som helst bare det står Rolex på skiven. :)

Til dens forsvar, så ser den faktisk bedre ut (men, fortsatt ikke bra) irl, enn på bilder ;)

Rolex DJ 36mm er jo den perfekte størrelse. Dessuten er det ingenting som tyder på at hverken nye Datejust på 41mm eller nye Explorer på 39mm er mer populær enn forgjengerne på 36mm, heller tvert om. Nei, greit at Rolex lager klokker også for de som har unormalt store håndledd men å kalle disse størrelsene for den nye størrelsesstandard bør Rolex holde seg for god til. Lurer på om det finnes en sabotør i The Board of Rolex ala tidligere Zenith`s CEO Thierry Nathaf;) hehe

40mm er enkelt og greit den perfekte diameter, spesielt for sportsur.

I 1940 ville du sagt at 30mm er den perfekte størrelsen, spesielt for sportsur.

I 1960 ville du sagt at 36mm er den perfekte størrelsen, spesielt for sportsur.

;)

Er ikke verre enn at trendene forandrer seg. Klassiskere holder seg.

Men denne er "verdt" å ta en kikk på...hehe
Bla litt i photostreamen til denne karen ... :)

http://www.flickr.com/photos/waltertamiya/

Noen smakebilter
6147402850_eb1372011b.jpg

6053260010_d8a7684c3d.jpg

6016186747_91deebe9c1.jpg

Interessante diskusjoner rundt både Rolex' hallikmodeller og deres nye størrelser, men er det virkelig bare jeg som ser paradokset i at han snøblinde bling-bling påfuglen med mer penger enn smak, kjører rundt i noe så stilsikkert som en Alfa? Noen burde inndra bilnøklene hans for å forsøple interiøret i denne stilrene bilen!

Interessante diskusjoner rundt både Rolex' hallikmodeller og deres nye størrelser, men er det virkelig bare jeg som ser paradokset i at han snøblinde bling-bling påfuglen med mer penger enn smak, kjører rundt i noe så stilsikkert som en Alfa? Noen burde inndra bilnøklene hans for å forsøple interiøret i denne stilrene bilen!

Ja. Når du i tillegg må ligge på hodet oppi motoren for å få startet bilen hver jævla morgen (og ettermiddag for den saks skyld...:roll:) er det ikke særlig praktisk med så mye bling på armen...:D

Rolex lager bare klassikere!

-Ta for eksempel denne diskrete diveren. Tidløst og elegant, understated design, men samtidig et robust hverdagsur som matcher findressen på en eksemplarisk anonym og luksuriøs måte;

:eek::mrgreen::D
Tror dette må være verdens eneste armbåndsur som er høyere enn det er bredt!....

Nå har vel den klokken den er litt spesiell historie også, så den er OK i min bok :)