Rolex Explorer - Hjelp til å finne noen brukte der ute..

Medlem
14. sep. 2011
Sted
Oslo
Hei folkens!

jeg har enda ikke skaffet meg en rolex...
men føler det nærmer seg nå!

valget blir nok en Rolex Explorer 14270 , evt nyere modell.
Jeg er ikke så godt inne i hvor jeg kan finne brukte rolex´er på nett, innland og utland evt Skandinavia.

Kan noen hjelpe meg å linke til noen rolex´er så hadde jeg blitt svært glad!
gikk en for 5 min siden som jeg missa på forumet her... så da må det jaktes!

Takker for all hjelp.

Den som nettopp gikk på K/S gikk utrolig fort ja. Salg i løpet av 10 minutter eller noe? Haha sykt :D

10 minutter toppen haha! hadde jeg bare vært litt tidligere ute og sagt " tar den! " -.-

men det dukker vel opp noen etterhvert andre steder :)

Det interessante (ihvertfall for nerder) med Heuers Explorer er jo at det er en E-serie, originalt kom den ganske sikkert med "blackout"-skive. Får man tak i den originale svartskiva har man en av de mest sjeldne safirglassRolexene som er produsert, om man ser bort fra Comex og lignende spesialutgaver. Godt kjøp! ;)

Hei GrandCarrera! Det ligger flere 14270 ute for salg i Norge, både her og på finn.
Heuers explorer gikk latterlig fort, så det er viktig å være litt på hugget.. En heldig kjøper som fikk seg en nyservet explorer til grei pris, og som jolu sier, finner man originalskiven er det temmelig hyggelig :)
Ellers har Braanaas en explorer med blackout-skive for salg nå:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32149783

Noen spesiell grunn til at du vil ha en 14270? Det ser ikke ut til å være mange kronene å spare kontra en nyere 114270, og da får du SEL og oppdatert urverk på kjøpet.

Personlig mener jeg V-serien som "Sube" har på salgsforumet er et langt bedre kjøp enn de det her er linket til, selv om du kanskje sparer et par tusenlapper på kort sikt.

Skal man først gå for den eldre utgaven, ville jeg lett etter en tidlig nittitalls (før lugholes forsvant).

Serien er ikke så farlig :)
så nyere klokke er å foretrekke.

Sjekket litt rundt nå så får vi se hva man ender opp med :cool:

Kan hende jeg tuller men for meg virker det som om at den nye 39mm Explorer ble en enorm hype like før den ble lansert. "36mm skulle bort for nå va det satt en annen standard" var intrykket men det er jo 36mm som er HOT på markedet, det ser man jo tydelig. Flere synspunkter?

Kan hende jeg tuller men for meg virker det som om at den nye 39mm Explorer ble en enorm hype like før den ble lansert. "36mm skulle bort for nå va det satt en annen standard" var intrykket men det er jo 36mm som er HOT på markedet, det ser man jo tydelig. Flere synspunkter?

Det er 36mm som er tingen hva Explorer I angår. Det er det nok flere enn meg og deg som mener, ja.. :)

Takker til alle som har gitt meg tips! :)

Jeg har endt opp med en ventepølse nå :D som fristet mer enn det jeg har sikla på!
budsjettet ble litt " senket " her om dagen, men en utboxing er ikke langt unna! :cool: