Rolex Explorer utboksing!

Kohe321

Støttemedlem
Medlem
19. okt. 2011
Flere bilder på side 2

Da var den i hus! Så at et meget hyggelig medlem her inne (gt350) hadde denne for salg, og etter en telefon samtale med litt hyggelig klokkeprat og noen meldinger var avtalen i boks - jeg overførte penger og han sendte klokken i går kveld som express over natt. Og i morges ringte det på døren... Alltid like spennende.

Solgte 45,5mm POen min for å kjøpe denne. Har alltid elsket explorer designet på alle måter, men har følt (idiotisk nok) at 36mm ble for lite... Store klokker var kulest etc. Heldigvis snudde dette helt da jeg fikk submarineren. Nå ble smaken snudd mot ur med litt mer "klassisk" størrelse, og da tok det ikke lang tid før jeg begynte å sikle etter en explorer. Flotte bilder og erfaringer her inne gjorde ikke akkurat bestemmelsen vanskelig heller. Det må sies at JoLu's fantastiske bildetråd (som har en god mengde explorer bilder) var en av mange faktorer som "vippet" meg over kanten.

Da jeg åpnet boksen ble jeg med ett slått av hvor VAKKERT dette uret er. Joda, jeg har sett bilder og film, men som vanlig er virkeligheten bedre. Ikke rart mange mener dette er et av de mest allsidige og tidløse designene Rolex har - dette er rett og slett "eye-candy".

Den er fra 2002, har vært på service 1 gang, og for å være 10 år gammel er den i utrolig god stand. Aldri polert. Det er klart at denne har blitt godt passet på. :)

IMG_0839.jpg

IMG_0842.jpg

IMG_0843.jpg

IMG_0844.jpg

IMG_0845.jpg

IMG_0846.jpg

IMG_0848.jpg

IMG_0849-1.jpg

Grattis! Nydelig :) Hvordan opplever du størrelsen? Har fryktlelig lyst på Explorer I selv, men vurderer 39mm.

Gratulerer og velkommen i klubben.

Er så fornøyd at jeg vurderer innkjøp av 39 mm. i tillegg. Prøvde den på flyplassen i Zürich i helgen og den var nydelig.

For mye med to Explorerere - neida :rolleyes:

Tusen takk alle sammen!! Den har virkelig infridd de høye forventningene jeg hadde :)

Flyback: føler størrelsen er perfekt. Den har en smal og liten bezel sammenlignet med en dykkerklokke, så selve urskiven virker like stor som på suben (er den det?). Dermed er den opplevde størrelsen egentlig ganske lik som å ha en sub på armen. Litt mindre, men ikke særlig merkbart. Ville gått for 36mm versjonen var jeg deg (bombe :p). Den sitter utrolig godt på armen. 39mm versjonen er jo også utrolig flott, og har noen tekniske oppgraderinger som er bra, men for meg måtte det bli den "originale" 36mm versjonen.

Gratulerer!
Har hatt forgjengeren 14270 ved to anlednigner, og har angret salgene begge ganger.
36 mm er helt perfekt på den klokken!

Gratulerer så mye med en utrolig flott klokke! Den så virkelig flott ut på håndleddet.

Tusen takk folkens!

Må bare dele disse bildene også. Hadde en nydelig tur med hunden nå, med sterk sol blandet med lett godværståke (om noe sånnt eksisterer da). Kombinasjonen førte til en helt magisk stemning, og exploreren så ut som om den var i sitt rette element. Merker den, om mulig, vokser enda mer på meg...

IMG_0933.jpg

IMG_0934.jpg

IMG_0932.jpg

Gratulerer med flott klassiker. Må se å få prøvd en sånn på armen snart..