Rolex fra Bjerke

Medlem
25. jan. 2013
Sted
Trondheim
Hei Rolex kjennere har blitt fortalt at alle Rolex som selges ny fra Bjerke inngraveres med tall på luggen.
Noen som vet hvorfor de gjør dette ? evt hva tallene betyr ?

Bjerke ønsket ikke og gi meg info om dette da de hadde gjort dette i 90 år og var til internt bruk.?

Hei Rolex kjennere har blitt fortalt at alle Rolex som selges ny fra Bjerke inngraveres med tall på luggen.

Bjerke ønsket ikke og gi meg info om dette da de hadde gjort dette i 90 år og var til internt bruk.?

Som så ofte ellers oppfører Bjerke seg litt snodig. Heldigvis får du samme klokkene til bedre priser og service andre steder i landet :).

Jeg handler aldri hos Bjerke og kjøper aldri brukte klokker derfra. Grunnen var at jeg hadde en Bjerkekjøpt Rolex en gang og irriterte meg grønn fordi de hadde ødelagt ene lug'en. Så heretter kjøper jeg ikke klokker med ødelagte lugs..

Jeg handler aldri hos Bjerke og kjøper aldri brukte klokker derfra. Grunnen var at jeg hadde en Bjerkekjøpt Rolex en gang og irriterte meg grønn fordi de hadde ødelagt ene lug'en. Så heretter kjøper jeg ikke klokker med ødelagte lugs..

Et nummer ripet inn på innsiden av en "lug" kvalifiserer vel ikke til "ødelagt", det er problemfritt å polere bort dette akkurat som andre hairlines og "dings" hvis du bruker klokken. Tror heller ikke det er noe problem å unngå graveringen hvis du ber om det hvis du kjøper nytt ur hos Bjerke og ber om det.
Blir litt oppgitt over alle de negative tilbakemeldingene på Bjerke, har vært kunde der i over 30 år og har kun positive erfaringer. Har flere ganger fått skiftet baretter og justeringer på urverket som de har tatt på "garanti" uten å ta betalt, handler kanskje om et langt kundeforhold de ønsker å opprettholde. For meg handler det ikke bare om sluttsummen på kassalappen.
Tom

Handlet nettopp derifra, ikke rolex, men et merke Bjerke har monopol på. Jeg så ikke graveringen før den ble vist til meg. Personlig synes jeg ikke dette er plagsomt, men det er jo noe man får føle på selv. Rolex har flere forhandlere, så du kan jo evt velge bort graveringen ved å kjøpe fra f.eks Lervik. Lervik har gitt meg minst like god service som alle andre jeg har vært borti, og jeg fikk også en liten TS-rabatt:) Men igjen - jeg er også godt fornøyd med servicen Bjerke har gitt meg, selvom de har vært litt i vinden i det siste. Om det er fordi jeg ikke har for høye forventninger, eller om det er flaks, vet jeg ikke. Uansett godt fornøyd:)

Jeg synes det er godt å høre at de ikke bare har misfornøyde kunder:) isåfall hadde jeg virkelig begynt å lure hvordan de klarer å overleve. Men at de har sine utfordringer å jobbe med, det virker å være et faktum.

Et nummer ripet inn på innsiden av en "lug" kvalifiserer vel ikke til "ødelagt", det er problemfritt å polere bort dette akkurat som andre hairlines og "dings" hvis du bruker klokken. Tror heller ikke det er noe problem å unngå graveringen hvis du ber om det hvis du kjøper nytt ur hos Bjerke og ber om det.
Blir litt oppgitt over alle de negative tilbakemeldingene på Bjerke, har vært kunde der i over 30 år og har kun positive erfaringer. Har flere ganger fått skiftet baretter og justeringer på urverket som de har tatt på "garanti" uten å ta betalt, handler kanskje om et langt kundeforhold de ønsker å opprettholde. For meg handler det ikke bare om sluttsummen på kassalappen.
Tom

Jeg ser heller ikke det store problemet med denne rissingen, men jeg ville helst vært foruten - noe jeg ikke fikk lov til, selv om jeg ba pent om det.

De negative tilbakemeldingene på Bjerke går vel ikke spesielt i retning av høy sluttsum på kassalappen, men på veldig mye av det som skjer/ikke skjer under kundebehandlingen og kjøpsprosessen. Det blir ofte ingen kassalapp i det hele tatt, om vi forholder oss til hva som beskrives her på TS. Heldigvis for Bjerke, og ikke minst bunnlinjen deres, så har de en betydelig mengde kunder som faktisk kjøper klokker der, og det er vel rimelig å anta at svært mange av disse er fornøyde. Du er neppe den eneste, Tom ;)

Og mens vi snakker om bunnlinje kan vi se på Lervik, som lovprises av mange her inne. Det er for meg ufattelig at de i tillegg til å være best på service også ser seg nødt til å være best på pris.

Nei, det er ikke sluttsummen på kassalappen som teller - det er totalopplevelsen.

Tom

Jeg er også av de som synes Bjerke får ufortjent mye pepper. Jeg er innom rett som det er og opplever aldri annet en god service. Faktiskt synes jeg det er ganske imponerende hvor bredt de smiler til tross for at de mest sannsynlig er Norges største "varmestue" for klokkeinteresserte; for ikke å snakke om alle som aldri legger igjen en krone der men bare skal kikke og drømme.

Når det gjelder serienummeret de graverer plager det ikke meg nevneverdig, det er i tillegg svært praktisk i enkelte tilfeller.

Det er jo veldig hyggelig for alle som bor i litt mindre byer enn Oslo å ha lokale ADer som er familiedrevet. Lite slår serviceopplevelsen i en slik forretning. Men vi skal alle være fornøyd med at det i Norge også er plass til en kjede som kan tilby Panerai, IWC, Hublot, AP og Patek.

Alle rolex har serial no. Så hav er vitsen med at Bjerke bruke egne? det gå an å skravle på insiden av bak lokke. Det hadde ikke gjørt meg noe med et tool watch men jeg hadde blit veldig sur om de hadde skrapt opp gold dress watch.