Rolex GMT-Master – hjelp og info?

Medlem
2. mai 2009
Innlegg
443
20160507_150637.jpg
20160507_150643.jpg

20160507_150654.jpg



Hei ! etter ent dugnad I båthavna takket jeg pent ja til en øl hos en av naboene mine. Vi kom innpå felles klokke intresse og han hentet boksen sin.


mye snax ! tissot regatta , certina diver 1000m på orginal lenke , zenith tuning fork, masse certina ds, seamasters etc


og denne... verken jeg eller han kan mye rolex. er det noen her som tørr tippe ca årstall på denne evt andre fun facts ? den så ikke polert ut. ripet og fæl I plexien men det er jo bare fint ! tips og hjelp mottas med takk !
 
  • Liker
Reaksjoner: MINUTE_REPEATER
Under det tykke laget med DNA;) er dette en GMT1675 Matte dial ( Ca.1968 - 1980) I og med at denne har sort
bezelinnlegg (som man kunne få fra ca.1972) tipper jeg at den er fra mellom 1972 og 1980. Serienummeret som du finner mellom lugsene kl.6, vil gi et litt mer presist årstall..
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Ville også sjekket opp nuf-nummeret du ser under den ene lugsen. Hvor er klokken kjøpt?
 
@Thomas84 har rett - Alf Lie gjorde også det. Jeg hadde en submariner som var kjøpt der. Mener å huske at det stod Alf Lie også inngravert, men er ikke sikker.
 
artig , takk for svar. Det passer med hans tidsestimat. gmt tror jeg ikke han skal selge men den gamle certina 1000 meter har jeg anbefalt han å legge ut på kjøp og salg her.
rolex går ikke korrekt , men når det gjorde det brukte han den som bruks klokke - tror han brukte den i 20 år.

edit :
rens og service er vel sikkert 10-15.000 på en sånn klokke ? er det et krysningspunkt hvor det ikke lenger vil lønne seg og gjøre dette ?
spørre litt i forhold til forsikring etc. hva kan den være verdt nå contra ny servet ?

Mvh
Inge
 
Redigert:
Fikk akkurat vite at klokken går meget godt selv om den er full av DNA :)

noen som tørr prøve seg på en realistisk krone verdi ? eller eksakt produksjon år viktig og gir store sprik ?
Mvh
Inge