-----Rolex GMT Master 6542------no crown guards

Medlem
20. mars 2011
Det er lett å se at TS setter pris på flotte dykkerklokker fra Rolex i alle fasonger og utgaver. (Jeg skaffet meg selv en 1680. ) Jeg savner dog flere bilder og mer prat rundt eldre Rolex uten crown guards......
En av mine favoritter er likevel Rolex GMT master 1675 med pepsi bezel...
Men hvordan er interessen i Norge rundt mer sjeldne GMT fra tidlig 60 tallet. Og ikke minst: Kan noen komme med litt informasjon og synspunkter rundt 6542....? Kan noen legge ut noen bilder, og fortelle litt om hva de synes... Jeg regner med det er en del av disse i Norge, selv om jeg selv aldri har sett en med bakelite bezel....

Det er lett å se at TS setter pris på flotte dykkerklokker fra Rolex i alle fasonger og utgaver. (Jeg skaffet meg selv en 1680. ) Jeg savner dog flere bilder og mer prat rundt eldre Rolex uten crown guards......
En av mine favoritter er likevel Rolex GMT master 1675 med pepsi bezel...
Men hvordan er interessen i Norge rundt mer sjeldne GMT fra tidlig 60 tallet. Og ikke minst: Kan noen komme med litt informasjon og synspunkter rundt 6542....? Kan noen legge ut noen bilder, og fortelle litt om hva de synes... Jeg regner med det er en del av disse i Norge, selv om jeg selv aldri har sett en med bakelite bezel....

Denne posten ble vel besvart av seg selv, ved at ingen besvarte. Interessen rundt mer sjeldne GMT er altså ikke stor. Greit å vite..:D

Jeg elsker de, men prisnivået er såpass skremmende at den aldri vil være aktuell for kjøp.

Om noen på sonen har en med bakelittbezel må han gjerne stikke hodet opp fra gjemmestedet sitt :)

Flotte klokker!
rolex-6542-1616-z4.jpg

Redigert:
Om noen på sonen har en med bakelittbezel må han gjerne stikke hodet opp fra gjemmestedet sitt :)

Flotte klokker!

Enig: Det må da være noen som kan lære oss litt om disse klokkene, og som har et eller 2 gode eksemplarer de kan vise frem. Argumentet for at de er så dyre, synes jeg høres rart ut, ettersom dette bare er billigklokker sammenliknet med hva som finnes på TS. ;)
Bilder!

Redigert:
??? Rundt 150k (vil jeg anslå) for en liten gammel klokke som i beste fall er rimelig sliten. Du tenker deg om to ganger før du flesker ut det, eller så har du mye penger, eller du er sinnssykt entusiast.

selv om jeg selv aldri har sett en med bakelite bezel....

Det er vel ikke mange som har sett en ekte bakelite bezel. Rolex begynte med metall inserter på 50 tallet fordi bakelite insertene gikk i oppløsning, vi er i 2013...
Å påstå at 99 % av bakelite insertene man ser er ikke originale er nok et forsiktig anslag.

Det er en enorm forskjell mellom sportsmodellene fra 50/ tidlig 60 tallet med sine radium skiver til de masseproduserte modellene fra slutten av 60 tallet med mer stabile tritium blandinger.

Det er vel ikke mange som har sett en ekte bakelite bezel. Rolex begynte med metall inserter på 50 tallet fordi bakelite insertene gikk i oppløsning, vi er i 2013...
Å påstå at 99 % av bakelite insertene man ser er ikke originale er nok et forsiktig anslag.

Det er en enorm forskjell mellom sportsmodellene fra 50/ tidlig 60 tallet med sine radium skiver til de masseproduserte modellene fra slutten av 60 tallet med mer stabile tritium blandinger.

Betyr det at skive og viser heller nesten aldri er originalt?