Rolex GMT-Master 6542 white Pan Am til salgs på Finn

Maildialog:

Jeg:
Hei. Her var det jo mange godbiter. Imponerende! Har du bilder av den faktiske GMT Pan AMen? Du har jo tydelig tatt disse enten herfra: Rolex GMT PAN-AM REF 6542, YEAR 1958, for price on request for sale from a Seller on Chrono24 Eller herfra: ROLEX GMT PAN-AM REF 6542, YEAR 1958 Jeg kan være meget interessert i denne, men må selvfølgelig se bilder av det faktiske uret som selges. Bor et lite stykke unna deg, men det kan være vel verdt turen, men vil ikke reise forgjeves. Mvh

Han:
Bilde av min Pan Am er tatt på mitt stuebord,med urmakeren,min venn til stede.Kontakt meg om ca.1 uke når jeg er ute fra lungerehab.så kan du se den.Jeg har operert vekk en lunge.Mvh. Rolf
 
Han:
Bilde av min Pan Am er tatt på mitt stuebord,med urmakeren,min venn til stede.Kontakt meg om ca.1 uke når jeg er ute fra lungerehab.så kan du se den.Jeg har operert vekk en lunge.Mvh. Rolf

da var det et glimrende tidspunkt til å legge inn en annonse.
 
Maildialog:

Jeg:
Hei. Her var det jo mange godbiter. Imponerende! Har du bilder av den faktiske GMT Pan AMen? Du har jo tydelig tatt disse enten herfra: Rolex GMT PAN-AM REF 6542, YEAR 1958, for price on request for sale from a Seller on Chrono24 Eller herfra: ROLEX GMT PAN-AM REF 6542, YEAR 1958 Jeg kan være meget interessert i denne, men må selvfølgelig se bilder av det faktiske uret som selges. Bor et lite stykke unna deg, men det kan være vel verdt turen, men vil ikke reise forgjeves. Mvh

Han:
Bilde av min Pan Am er tatt på mitt stuebord,med urmakeren,min venn til stede.Kontakt meg om ca.1 uke når jeg er ute fra lungerehab.så kan du se den.Jeg har operert vekk en lunge.Mvh. Rolf

Bildene er åpenbart hentet fra nettet! Og han påstår at de er tatt hjemme hos han....... Jeg er også enig at dette ser laser-gravert ut...... Hvis noen får se noen av klokkene, hadde det vært moro å få rapport!
 
Bare scam!!!! men jeg har sendt en mail om prisen og litt mer detaljer bare for moro skyld. Den PanAmen frister..

har ikke ha fyren fjerna en kroppsdel for hver annonse? Ikke rart klokkene ikke betyr så mye lengre, han dør jo snart.
 
Redigert:
da var det et glimrende tidspunkt til å legge inn en annonse.

:D

Lungerehab er kjedelige greier, litt kjøp og salg på kveldene får tida til å gå.



Edit: Samtlige annonserte ur er forresten fra sidene til Minh Quy i Vietnam.

Bjørkepresidenten

Rolex Day Date - Birch Dial ref 18038 Rare!

57' Air King

Rolex Air King Ref. 6569 Rare!

45' Air King Date

Rolex Oyster Perpetual Air King Date Precision Ref 5701 Rare!

54' Honeycomb Dial

Rolex Oyster Date Perpetual Ref 6518 Honeycomb Dial Rare !!
 
Redigert:
Er du interessert i at vi møttes hos urmaker for å sjekke klokken?


Det er ikke problem for meg.Det er Rolexforhandler i Haugesund.

Mhv. Rolf

Hadde vært gøy å avtalt møte for å sjekke om han møtte opp:D
 
Jeg har også fått svar, om dette er oppspinn er det bare synd på mannen! Jeg skal snakke med Knut Lervik i morgen om noe annet og da fiske litt om denne Rolf!
 
:D

Lungerehab er kjedelige greier, litt kjøp og salg på kveldene får tida til å gå.



Edit: Samtlige annonserte ur er forresten fra sidene til Minh Quy i Vietnam.

Bjørkepresidenten

Rolex Day Date - Birch Dial ref 18038 Rare!

57' Air King

Rolex Air King Ref. 6569 Rare!

45' Air King Date

Rolex Oyster Perpetual Air King Date Precision Ref 5701 Rare!

54' Honeycomb Dial

Rolex Oyster Date Perpetual Ref 6518 Honeycomb Dial Rare !!

Stemmer:

Og denne:

ROLEX GMT PAN-AM REF 6542, YEAR 1958

http://http://vintagewatchesmq.com/minhquy/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=861&category_id=79&option=com_virtuemart&Itemid=1

Jeg er litt overrasket over at dette skjer i Norge på Finn.no....? Hvorfor gjør han dette? For å få kunder til å sette over "håndpenger" ?? Dette er jo ikke akkurat klokker man kjøper usett, eller?

Han påstår også at bildene er tatt hjemme i stua hos han.... rare greier.
 
Redigert:
Får lavt blodsukker av dette, trenger ikke sånne påvirkninger på fritiden. Skal se om jeg greier å få fram noen reaksjoner fra selger.
Tom
 
En naiv mail til selger hvor jeg ber om pris - cash for handel. Spennende å se hva jeg får av svar, skal følge opp denne og se hvordan dette utvikler seg. Er det noen andre her som kjører et parrallelt løp.... stå på. ;)
Tom
 
Hjelp!

Hei!
Er helt ny her på siden og snublet over denne angående Rolf!
Han har en gmt master 2 i gull og stål på finn.no som jeg har avtalt å kjøpe av han.
Kan man stole på han?
Puuuh takk Gud jeg kom over dette!!
 
Rolf fra Torvastad: Solid selger?

Hei!
Rolf fra torvastad selger en del rolex klokker på finn.
Er det noen som kjenner karen? Går det Ann å stole på han?
Har avtalt å kjøpe en gmt 2 men ble litt skeptisk etter informasjon jeg snublet over her inne.
 
Tja, det er det vel egentlig ingen som vet svaret på. Men det er veldig mange ting som heller mot at dette bare er tull. Men for all del, alt kan være i orden. Men hadde ikke handlet med han uten å ha klokken i hånda og vært i Haugesund å fått klokken sjekket. Samt det siste uret han la ut, og når folk spør om de kan møte ham får de til svar at han nettopp har operert bort en lunge; det var også ett tidspunkt å legge ut en annonse.
Det er noe som heter at du skal kjøpe selger ikke klokkene. Er det noe muffens hold deg unna. Håper det ga noen pilepinn, finnes nok ikke noe fasit svar. Jeg har ikke all info, men hadde holdt meg litt unna.
 
04C95978-2444-4F2C-952F-8059FE8EC804-10134-000005E109ECB5E0_zps0e61ffe0.jpg
 
Her er saken!

Avtalte med han en gmt master 2 på finn.no.
Ble enige om prisen, han sa at det kostet 520 kr å sende den med express post! Dette visste han da han nylig hadde sendt en daytona til Oslo.
Jeg sa at jeg kan ta kjøreturen til torvastad og det var greit for han.
Eneste problemet er at jeg reiser på mandag og blir vorte i 2 uker.
Ble enig med han om å overføre 5000 kr så skulle han holde av uret.
Fikk navn , Nr , adresse og et par bilder av han om hvor han bor.
Han sa at han hadde hatt Norges største samling på 78 rolexer en gang i tiden.

Han sier at han er pensjonert flykaptein og at han har operert en lunge og er mye på sykehus pga dette.