Rolex GMT master, det er kongen sin det, bra nok for Harald også sjekk link

Er det virkelig en Gmt? Jeg har alltid ment at det er en ExII!?
Mim mor har en del private bilder etter min far som kjente kongen ganske godt.
Jeg skal sjekke de litt nøyere. Kjempespennende hvis det er som det er sagt på tz at det er en Gmt uten bezel insert.:confused:

Som det fremgår av bildet det er linket til, og som jeg har fått bekreftet på flere andre bilder (blant annet fra den tidligere omtalte kongebiografien som jeg ble mobba for:p), så har kongen en 1675 med pepsi-bezel. Man trenger ikke ha verdens klareste syn for å se at klokken hans selvfølgelig har bezel-inserten på bildet øverst, den er bare meget falmet. Kongen har så godt som hver dag de siste 30 årene båret en 1675 pepsi, det må anses hevet over tvil. Med både bezel-insert på og en fjerde viser. No doubt.

Trodde også det var Explorer II, men forsterker vi fargene litt, kan også de uten verdens klareste syn se antydningen til rødt, hvitt og blått. Alt for Norge! ;)

b010123d.jpg

1675

jeg har sett klokken på nært hold og det er en gammel 1675 med svært falmet bezel, lenken er av den naglede typen.

roger

Det hadde vært kult med et godt nærbilde, klokken sees jo stadig vekk i for dårlig oppløsning :D

1171797789535_641.jpg

Det hadde vært kult med et godt nærbilde, klokken sees jo stadig vekk i for dårlig oppløsning :D

Det er bare å ta med kameraet, svinge en tur innom slottet og høre med "onkel Harald" om du kan få ta et par makro-shots for å poste på forumet :p

Selv har jeg alltid trodd at det var en Explorer I kongen hadde.... men så feil kan en ta :)

Kult tråd! Moro å se at the old man setter pris på et korrekt ur. Hans sønn derimot har vel ikke vært like heldig med valg av ur :(

Kult tråd! Moro å se at the old man setter pris på et korrekt ur. Hans sønn derimot har vel ikke vært like heldig med valg av ur :(

Bruker ikke kronprinsen en Omega Planet Ocean eller tar jeg helt feil nå?

Vet ihvertfall at vår alles kjære utenriksminister går med svarte plastklokker til 150kr.

Jeg fikk mor til å pille ned gamle album og titte for meg.
På et nærbilde fra Trondheim '97 (tror jeg). Sitter kongen med hendene i fanget og en nydelig 1675 med sliten pepsi!:cool:

Hvis jeg klarer å lure det fra mors album skal jeg se om jeg kan få det scannet.
:D