Rolex GMT Master

Medlem
17. nov. 2010
Sted
Oslo
Hei godtfolk. Jeg har en GMT master som jeg tror er en '83-modell. Den er til daterring og full service nå (4500,-). Jeh har dessverre ikke boks og papirer da jeg kjøpte denne i '92 og var ung og dum. Dog har jeg forsikringspapir fra Bjerke. Et par spørsmål:
  • Kan noen fortelle meg hvor mye disse klokkene går for?
  • Vurderer Nato-reim som supplement, hvilken størrelse trenger jeg?

Mvh
Anstein Blystad, Oslo

Takk for kjapt svar. Skal legge ut bilder når jeg får den tilbake. Originalt satt det en pepsi-bezel på denne, men den knakk under fotballkamp. Ble byttet på Alf Lie til en svart Bezel. Er det negativt? "Standard" Rolex-lenke (vet ikke hva den heter), altså ikke den med små lenker. Ironisk nok betalte jeg 6000,- for denne, og trodde den hadde sunket i pris. Første service nå etter 18 år. Det var Alf Lie som nevnte at jeg burde "ta bedre vare på et slikt smykke" og tipset meg om tidssonen for pris. Han anslo mellom 15-og 30000, altså omtrent som du antyder
Denne går nå i safen, vurderer en Omega Seamaster av nyere dato som bruksklokke.

Forsett for all del og bruk den. Det er det den er laget for. Hadde den vært som ny hunne det vært vits i å holde den i safen, men den har vært en bruksklokke. Bruk den og gled deg over den. Skaff deg en beater (billig og solid klokke som du kan kaste når den stopper eller er så oppskrapt på glasset at du ikke kan lese tiden mer) når du skal grave i hagen, bygge mur, mekke bil, reise til Brasil osv. Ingen har nytte av ei klokke i safen etter min mening om det ikke er et svært spesielt eksempar av arten. Håper ikke jeg fornærmer deg, men Rolex hører hjemme på en arm.

Hei!
Bra du sjekker ut dette her og ikke ender med å selge den for langt under markedspris til oppkjøpshaier slik noen gjør (ikke det at du skal selge den, for all del...).
GMT Master er en av klokkeverdenens mest ettertraktede og lettsolgte klokker.
Selvsagt avhenger det av standen, men prisen som er antydet av Rovers er nok veldig nærme det du kunne fått for den på dagen her. I alle fall om det er nylig full-overhalt. (med papir/boks/sertifikat kunne du lagt til 2-3000 på denne prisen)

Einarson; Blir selvfølgelig ikke fornærmet av gode råd. Når det er sagt, klart jeg skal bruke den. Men pga urets alder ble jeg anbefalt, som du sier, å la klokken ligge når graver grøft, spiller squash etc. Ellers er det et ypperlig jobb- og festur.

Ragamufin; Jeg karakteriserer klokken som strøken. Dog er den nok polert opp minst en gang (har skjønt at dette ikke er positivt), samt nevnte bytte av Bezel. og manglende papirer/boks. Ikke at det er så farlig, man selger vel uansett ikke sin første (skikkelige) klokke? Gammel kjærlighet ruster ikke.

Ellers må jeg si at tidssonen.no er en kongeside for oss klokkeinteresserte. Virker veldig seriøs, med gode muligheter for å gjøre en trygg og god handel.

Anstein

Ikke at det er så farlig, man selger vel uansett ikke sin første (skikkelige) klokke? Gammel kjærlighet ruster ikke.

Klokt!
Jeg solgte nemlig min første automatiske klokke (en Breitling Superocean) til en kar i USA og savner den ekstremt mye. Langt fra den peneste klokken som er laget, og inne i den sitter et enkelt ETA 2824-2, men savnet er likevel stort.

Har hatt 5 Breitlinger etter dette (også langt dyrere modeller), men ingen har gitt den samme godfølelsen som det første uret jeg hadde. Ei heller døyvet smerten av å ha solgt min første "ordentlige" klokke.

Har vært i kontakt med han jeg solgte til og tilbudt langt over markedspris, men klokken er solgt videre igjen.:(