Rolex i gave

Medlem
4. des. 2013
Hei!

Ganske blå når det kommer til dette temaet, men fant dette forumet og tenkte at dere kanskje ville ha litt råd å komme med. Jeg har fått i oppgave av familien å se etter en Rolex-klokke til faren min i femtiårsgave, og har lett en del rundt på nettet, blant annet her: http://www.chrono24.no/rolex/index.htm Hvor selve klokken skal kjøpes fra er vel ikke det aller viktigste akkurat nå, og det virker som om det er flere gode steder å bestille fra der ute - det jeg lurer på er heller hva slags klokke vi skal kjøpe. Dette blir hans første Rolex, og sånn jeg har forstått det fra å lese her på forumet er det noen klokker som regnes som bedre 'nybegynnerklokker' enn andre? Håper dere kan hjelpe - alle tips mottas med stor takk! :)

Redigert:
Hei!

Ganske blå når det kommer til dette temaet, men fant dette forumet og tenkte at dere kanskje ville ha litt råd å komme med. Jeg har fått i oppgave av familien å se etter en Rolex-klokke til faren min i femtiårsgave, og har lett en del rundt på nettet, blant annet her: Kjøp Rolex-klokker | Rolex-klokke pris - Eksklusive klokker på Chrono24 Hvor selve klokken skal kjøpes fra er vel ikke det aller viktigste akkurat nå, og det virker som om det er flere gode steder å bestille fra der ute - det jeg lurer på er heller hva slags klokke vi skal kjøpe. Dette blir hans første Rolex, og sånn jeg har forstått det fra å lese her på forumet er det noen klokker som regnes som bedre 'nybegynnerklokker' enn andre? Håper dere kan hjelpe - alle tips mottas med stor takk! :)

Nevner fasiten på alle "hvilken klokke skal jeg kjøpe?" tråder;

Rolex Submariner

Rolex-Submariner-116610-LN.jpg

Pålitelig, stilren, barsk, akkurat passe stor og noe han kommer til å ha glede av i mange år fremover.

Nevner fasiten på alle "hvilken klokke skal jeg kjøpe?" tråder;

Rolex Submariner

Rolex-Submariner-116610-LN.jpg

Pålitelig, stilren, barsk, akkurat passe stor og noe han kommer til å ha glede av i mange år fremover.

Til trådstarter, intet vondt ment med svaret over. Det er blitt en stående vits, pga Submariner er et ur 'alle' vurderer som første dyre klokke.

Uansett Submariner er et godt alternativ, kommer med og uten date. Blir lett gjenkjent på godt og vondt. Explorer er mer nøytral og passer til alt. Går litt mer under radaren. Uansett valg , flott gave som helt sikkert blir god mottat. Lykke til med valget.

En Rolex blir aldri feil uansett. Men jeg støtter forslaget om en Explorer 39mm. En perfekt allrounder og et
kvalitetsur som flere generasjoner vil ha glede av:D Jeg ville også tatt kontakt med Lervik Ur i Haugesund når klokken skal handles inn. Lykke til.

Gå for en "fødsels sub" eller rettere sagt en 5512 fra 1964(Regner med han blir 50 til neste år?)! Se så vakkert!

f5207093f4bafcb21c0c017e46b49f6e_XL.jpg

Jeg er selv 50, min all time Rolex favoritt er GMT - uansett versjon. Dere har kanskje et budsjett som gir en begrensning? Uansett om dere kjøper nytt eller brukt, så er dette en flott gave til gammern. :)

Slenger inn en stemme for Explorer 214270! Etter min mening blir det omtrent ikke mer perfekt enn dette. Støtter også forslaget om å kjøpe fra Lervik, der får du kjempehyggelig kundeservice og oppfølgning, og en god pris kan sikkert ordnes også. :)

rolex-explorer-i-reference-214270.jpg

Rolex Explorer er jo på sett og vis veldig elegant og kan brukes i de fleste situasjoner, men kan jo tenkes at far vil ha dato? Er i allefall veldig avhengig av dette selv:p

Rolex er sjeldent feil. Jeg støtter explorer som førstevalg og datejust som nr 2. Vakre ur... :)

Gå for en "fødsels sub" eller rettere sagt en 5512 fra 1964(Regner med han blir 50 til neste år?)! Se så vakkert!

Helt enig!! Støtter valg om litt sporty klokke.

Vanlige 50-åringer (med 50-års krise) kjøper porsche eller Harley (eller begge deler), og da må man ha noe tøffere en explorer eller DJ.

Jeg anbefaler "fødsels sub", evt ny sub. Eller GMT, (evt vintage gmt) som jeg liker best.

Helt enig!! Støtter valg om litt sporty klokke.

Vanlige 50-åringer (med 50-års krise) kjøper porsche eller Harley (eller begge deler), og da må man ha noe tøffere en explorer eller DJ.

Jeg anbefaler "fødsels sub", evt ny sub. Eller GMT, (evt vintage gmt) som jeg liker best.

Kan legge til at min far bruker svart 1675 GMT fra 1978. Han er født i 1945, og klokka gjør han ihvertfall ikke mindre sporty......

Gi mannen en Explorer I...

Det er 4 desember idag med postgangen i disse tider er vel ikke bestilling av sjeldenheter fra 60tallet veien å gå om mottakeren ønsker å få uret på før han blir 60.

Leser jeg trådstarter rett her så er vel heller ikke familien med i vintage Rolex forum med hva det bringer med seg av kunnskapen og interessen som skal til for å entre minefeltet av brukte ur med krone på.

Til trådstarter så er Explorer I så komplett Rolex en kan finne. Robust, udødelig design uten at den skriker av drittsekk, tilgjengelig på dagen hos alle som selger Rolex her til lands skulle jeg tro.

Og sist men ikke minst, kanskje det vakreste ur som er laget....
expa800.jpg

Gi mannen en Explorer I...

Det er 4 desember idag med postgangen i disse tider er vel ikke bestilling av sjeldenheter fra 60tallet veien å gå om mottakeren ønsker å få uret på før han blir 60.

Leser jeg trådstarter rett her så er vel heller ikke familien med i vintage Rolex forum med hva det bringer med seg av kunnskapen og interessen som skal til for å entre minefeltet av brukte ur med krone på.

Til trådstarter så er Explorer I så komplett Rolex en kan finne. Robust, udødelig design uten at den skriker av drittsekk, tilgjengelig på dagen hos alle som selger Rolex her til lands skulle jeg tro.

Og sist men ikke minst, kanskje det vakreste ur som er laget....
expa800.jpg

Bare noen kjappe kommentarer da det føles ut som om den var rettet mot meg :)

Kan ikke se noen dato på denne bursdagen, så at det er 4 desember i dag ser jeg ikke helt sammenhengen med, heller ikke leveringstid da det er mange 5512 til salgs på chrono24 feks.

Men jeg er enig, Explorer I er ett vakkert ur man ikke kan gå feil med :)

Bare noen kjappe kommentarer da det føles ut som om den var rettet mot meg :)

Kan ikke se noen dato på denne bursdagen, så at det er 4 desember i dag ser jeg ikke helt sammenhengen med, heller ikke leveringstid da det er mange 5512 til salgs på chrono24 feks.

Men jeg er enig, Explorer I er ett vakkert ur man ikke kan gå feil med :)
På ingen måte. Oi 50årsdag ja, jeg er i julemodus her:p.

Jeg tenker gave til en kar som ikke virker inne i gamet, da er et nytt ur en fin ting. Exploreren er usynlig på sin måte og har alt. Nok lettere for en vanlig dødelig kjøper å finne seg noe nytt i butikk enn å skulle sette seg inn i bruktpriser og netthandel.

Når 50åringen flipper gaven etter ett år derimot, ja da gir vi gass på en gammel rusten Sub med radioaktive visere ;)

Støtter Mr. Chronodiver. Du skal nok være over gjennomsnittet interessert for å sette pris på 50 år gammelt stål - for ikke å snakke om hva man må vite før det betales. Kjøp nytt eller en perfekt "brukt" av nyere dato. Hvilken modell kommer an på hva slags type han er (eller vil være):). Fjellmann, havmann, dressmann, luftbaron - hva er han interessert i?