Rolex - Omega??

Omega=Audi.
Tag heuer =VW.

Under 20.000 er omega et langt bedre alternativ. Omega speedmaster, seamaster, railmaster, Aqua terra, PO.
Rolex har hva... Datejust, airking og en ring?

30.000-50.000 blir det litt annerledes. Submariner, gmtII, Explorer, Explorer II er mer value i mine øyne enn Omegas alternativer

Lykke til:) og husk unboxing;)
 
Ja Prikken, om du ikke ble klokere av dette, vil du aldri bli det;)

Mitt tips er å gå bananas hos urmakerne som selger de potensielle modellene. Det er først når du får det på armen du kjenner om det blir "rett".


Back to topic:

Omega= Audi

Rolex= Porsche

Patek Phillipe= Zonda
 
Redigert:
Heh, Pagani Zonda er vel ikke akkurat diskret, understated eleganse :) Helt fantastiske biler, dog.
 
Zonda er nok mer som urwerk feks ja :).

Patek, da tenker jeg mer rolls royce jeg.

Edit: evt maybach.

Ikke Maybach. Kanskje før de ble gjenopplivet, men de nyere modellene som er en oppspjåket S-klasse med størst appell blant nyrike russere, er ikke det jeg forbinder med PP....skjønt nyrike russere liker jo óg PP :p
;)
 
Rolex=Mercedes, ja...

Min far sendte sin patinerte og upolerte 82-modell 240D med originale booklets og 700K på telleren til opphøggeriet. Og så kunne han kanskje solgt den for tredve ganger opprinnelig nypris? :)
 
Vet ikke helt hva budgeten din er, men i mine øyne har f.eks. en Omega Seamaster Planet Ocean 2500cal til 16-17K brukt en bedre value enn Rolex Sub-C til 40-42K brukt. Vanskelig å sammenligne dem direkte ettersom det er modifisert ETA vs. in house og slikt, og ikke minst at merket Rolex er en klasse for seg selv, men som en som har eid begge samtidig er det mange løsninger på Omegaen som gir meg godfølelsen kontra noen løsninger med Suben som jeg synes er litt merkelig. Blir fort en ny Submariner på meg senere, men da tror jeg fort det blir en eldre modell som blir aktuelt, noe jeg kanskje ikke vil anbefale til en førstegangskjøper. Jeg kjøpte selv Omegaen jeg prater varmt om som min første klokke og er defintivt farget av den fantastiske følelsen det var å bære den ut av butikken. Just my 2 cents ;)