Rolex Oyster lenker, tynnere ledd på de nye ?

Medlem
18. mai 2009
Sted
Oslo
Har vært å tatt en titt på den nye GS Submarineren hos Bjerke i Prinsens gate. Nydelig klokke, med den nye blå skiven !
Min neste Rolex !

Men har oyster lenkene blitt "tynnere" ? Det virker som om leddene ikke er så kraftige nå som på de tidligere modellene. Mulig det har sammenheng med at de har massive midt ledd, og derfor ikke trenger å være fullt så tykke. De virker imidlertid litt "pinglete" mot den nye mere massive og tykke ur kassen.

Noen flere som har merket dette ?

Jeg tror du har rett, mener bestemt at jeg så et sammenlikningsbilde på Timezone eller Rolexforums. Skal se om jeg kan grave det fram igjen ...

Jeg fant, jeg fant ;) http://forums.timezone.com/index.php?t=msg&th=1325685

LV til venstre, nye Sub i hvitt gull med blå skive ("Smurf" :D ) til høyre.

DSC_0049.jpg

Ser ganske fet i two-tone med svart skive også, noen som vet om/når denne er i butikkene? :D

basel-2009-rolex-submariner-gold-steel-black-dial.jpg

A.Warhol skrev:
Har vært å tatt en titt på den nye GS Submarineren hos Bjerke i Prinsens gate. Nydelig klokke, med den nye blå skiven !
Min neste Rolex !

Men har oyster lenkene blitt "tynnere" ? Det virker som om leddene ikke er så kraftige nå som på de tidligere modellene. Mulig det har sammenheng med at de har massive midt ledd, og derfor ikke trenger å være fullt så tykke. De virker imidlertid litt "pinglete" mot den nye mere massive og tykke ur kassen.

Noen flere som har merket dette ?

Lenken er helt klart tynnere på denne nye TT Sub enn på den "gamle" SS Sub.

Anders: De har den nye Submarineren på Bjerke i Bergen nå både i sort og blå. Derfor har de den garantert i Oslo også.

Sub skrev:
Anders: De har den nye Submarineren på Bjerke i Bergen nå både i sort og blå. Derfor har de den garantert i Oslo også.

Takk! Da blir det en tur til helgen :)