Rolex Oyster Perpetual Sea-Dweller 4000 (116600)

Gratulerer så mye med denne. Jeg gleder meg til jeg får sett en slik live.

- Det kan se ut som om bezelen er litt smalere enn på sub-en, kan en av dere som også har sub bekrefte/avkrefte dette? @ChristianN, @Callahan, @Hansaeng ?
+ ift 116610: kasseform, glass som står over bezel (litt vintage-look) og fravær av cyclpos
+ ift 16600: litt kraftigere kasse (16600 ser noe spinkel ut) og lenke/lås!

= en perfekt klokke som sitter meget bra på armen! 16600 = kone-dweller. 116600 = min:)!

@Callahan, @ChristianN, @Hansaeng, @belligero: grattis med en nydelig klokke:) 5 stk til TS på ei uke...

Bezel er litt smalere ja :).

Forøvrig veldig enig med deg i denne:

+ ift 116610: kasseform, glass som står over bezel (litt vintage-look) og fravær av cyclpos

Resultatet av dette er en *veldig* merkbar endring i kasseformen som gir meg gode vibber mot de eldre kassene.

Dette er en veldig, veldig god Rolex fra mitt perspektiv.

Redigert av en moderator:
Følger opp denne utboxingstråden.

Siden 2014 har jeg kjøpt og solgt SD4K tre ganger… håper det holder, for nå har jeg fått den inn igjen og er meget imponert over finish, kvalitet og totalopplevelse.

Til tross for at den er tjukk opplever jeg den mindre enn de nye 41mm dykkerne. Liker ikke størrelsen på moderne klokker.

Kun SD er SD. Matt skive, fravær av cyclop, minuttgradering rundt hele bezel, c-bezel, stort dykkerledd, passe vanntett. Alt dette i en 40 mm kasse med nydelig kasseform (ikke firkanta som samtidens sub). Utgått etter kort produksjonstid.

Super-sub for kjennere! Digger den!
IMG_4832.jpeg