Rolex Oyster Submariner vs Tudor Oystedate Submariner

Medlem
1. mai 2012
Sted
Fjellhamar
Er det noen her som vet den store forskjellen på Rolex sin versjon vs Tudor sin?
Når jeg ser på begge variantene så kan jeg ikke se den store forskjellen, men jeg antar at det er urverket inni klokken som er den store forskjellen her?

Dette er kanskje opplagte ting som jeg bør vite men jeg er ny her på forumet og vet egentlig ikke så mye om klokker enn så lenge. Jeg fikk min første Tudor Prince Oysterdate for et par dager siden, så langt er jeg super fornøyd:)

Eldre Tudor klokker har Rolex kasse, krone, lenke og glass. Urverket kommer fra andre
underleverandører som ETA. Her er min Tudor Submariner fra 1965

IMG_7029b.jpg

IMG_6921b.jpg

• Liker
Reaksjoner: hm.turoy
Takker for svar fra dere begge, da var det slik jeg tenkte meg at det er urverket som forskjellen.
Det som kanskje er litt uvanlig på denne modellen er at man kan nesten ikke se forskjell på disse.

Vet du hva prisen bør ligge på en brukt Vintage Tudor Submariner nå i dag, er det stor prisforskjell fra Rolex tror du?

Det er vanskelig og finne en rød tråd i prisene. De varierer fra 10-12000 og oppover avhengig av alder/tilstand
og modellbetegnelse. Man bør også ha tunga rett i munnen da det er mengder med fakes og "frankenwatches"
der ute. Prisene er vesentlig lavere enn Rolex, men jeg mener godføelsen er tilnærmet den samme;) Det ligger
en feiende flott 79090 på K&S forumet her inne med en goodguy som selger. Denne er absolutt verdt og sjekke
opp. Den vil være et flott kompliment til Oysterdaten din:D

Det er vanskelig og finne en rød tråd i prisene. De varierer fra 10-12000 og oppover avhengig av alder/tilstand
og modellbetegnelse. Man bør også ha tunga rett i munnen da det er mengder med fakes og "frankenwatches"
der ute. Prisene er vesentlig lavere enn Rolex, men jeg mener godføelsen er tilnærmet den samme;) Det ligger
en feiende flott 79090 på K&S forumet her inne med en goodguy som selger. Denne er absolutt verdt og sjekke
opp. Den vil være et flott kompliment til Oysterdaten din:D

Takker for svar. Kan ellers ikke finne 79090 på K&S, sender du meg en direkte link så skal jeg ta en nærmere titt.