...
Husk at tollerne ofte får info, så kjøper du taxfritt hadde jeg aldri gått på grønt.
Min erfaring er at Schipol er billigst
Det kan UANSETT bli dyrt dersom man blir tatt på grønn sone med en klokke man ikke kan bevise at er kjøpt i Norge, evt. momset inn tidligere. Tillater meg å linke til denne artikkelen igjen: http://www.nettavisen.no/nyheter/article2981298.ece
Med fare for å fare for langt OT, lurer jeg på hva man gjør om man har kjøpt en klokke brukt i Norge uten kvitteringen/sertifikat (eller at for eks klokken er tidligere kjøpt fra gråmarkedet og sertifikatet er åpent) og av den grunn har ingen "bevis" på at den ikke er evt tatt inn til landet på rødt av noen tidligere eiere? Er det mulig ved utreise å vise frem klokken for så å kunne ta den inn igjen? Eller vil det uansett være et sjansespill hver gang man kommer inn til Norge igjen?
Dette er også min erfaring
Med fare for å fare for langt OT, lurer jeg på hva man gjør om man har kjøpt en klokke brukt i Norge uten kvitteringen/sertifikat (eller at for eks klokken er tidligere kjøpt fra gråmarkedet og sertifikatet er åpent) og av den grunn har ingen "bevis" på at den ikke er evt tatt inn til landet på rødt av noen tidligere eiere? Er det mulig ved utreise å vise frem klokken for så å kunne ta den inn igjen? Eller vil det uansett være et sjansespill hver gang man kommer inn til Norge igjen?
Hvor mange som egentlig har blitt stoppet i tollen og blitt avkrevd dokumentasjon fra at jakka, øredobben, klokka eller skoa faktisk er kjøpt i Norge før avreise - skulle vært morsomt å vite.
Hvor mange som egentlig har blitt stoppet i tollen og blitt avkrevd dokumentasjon fra at jakka, øredobben, klokka eller skoa faktisk er kjøpt i Norge før avreise - skulle vært morsomt å vite.
Men klart, har man boksen og kvitteringen på diamantringen en kjøpte i London dagen før, liggende i håndbagasjen er kanskje situasjonen en litt annen.
...Klokka var for øvrig en Seiko Sumo - mulig jeg hadde blitt gransket nøyere og avkrevd mer dokumentasjon om det hadde vært en Rolex?
Hmm...En skal slett ikke se bort i fra at det hadde vært mer interessant for han om det var Rolex ja
Men kanskje ikke om Rolexen bare om det bare var noe gammelt falmet skrap på nylonstropp - og ikke engang med dato
det er faktisk mange klokker som blir beslaglagt på flyplassene, de blir solgt på tollauksjon, ta turen dit, da kan man gjøre ett klokke kupp, helt nye klokker med boks of papirer