Rolex på trening?

Medlem
26. jan. 2009
Sted
Ålesund
Må si jeg stusset litt da jeg var på trening i går. Der kom en mann i 40 årene inn som jeg ikke har sett før, så han var sikkert ny. Jeg skulle bøye meg ned foran han for å plukke opp manualene og hva får jeg ikke se?

Joda, mannen har på seg en Rolex Sea-Dweller av gamletypen. Nå er ikke jeg noe motstander av at Rolex klokker skal kunne få hard behandling og brukes til det meste, men er ikke det å bruke Rolex på trening litt spesielt?

Kan hende dette innlegget er helt usaklig, men jeg måtte bare dele det :D 8)

Har sett det mange ganger, og burde vel gå greit det. Personlig velger jeg heller en plastklokke ettersom jeg ikke orker å bekymre meg for riper osv.

Har selv brukt min seadweller på trening, og synes det er helt greit :D

Er jo tross alt er forholdsvis lite og lett ur, sett med dagens øyne og standard. 150 gram og 40mm er faktisk mindre og lettere enn de fleste av dagens quartsur. Og om man trenger vanlig vekter får i alle fall ikke jeg skader på urene mine. Men dette er nå engang smak og behag.

Selv er jeg mer skeptis til hvor behagelig det er å trene med "billige" U-boat-ur og lignende, da disse er gigantiske...

Er ikke Rolex profilert som en klokker som skal tåle å brukes ? Er ikke Sea-Dweller laget for å sitte på armen ned på de store dyp ? Må si jeg iblant blir overrasket over at mange på den ene siden er jålete opptatt av at klokken skal være stor, macho, solid etc., men på de annen side er nesten feminit jålete redd for å bruke klokken til normalt bruk. Hadde det vært snakk om et dressur ville saken selvsagt vært annerledes.

Av samme grunn er jeg stadig forundret over svære dykkerklokker med svindyre alligatorremmer....vanntett til 600 meter, men brukes helst ikke i vann :|

Jeg bruker mine Paneraier overalt.. dog ikke i vannet. Jeg er ingen god svømmer og liker meg bedre på overflaten. I dusjen liker jeg å bli ren overalt, og Paneraien får nok ikke være med :)

Sykkel til jobb/skole, graving i hagen, klipping av plen osv.. Panerai funker utmerket. Da burde vel en Rolex også gjøre det. Eller er de forbeholdt golfspilling? :D

K-man: U-Boat er jeg også litt skeptisk til for aktiv bruk... Min ble i alle fall noe medtatt etter fem-seks turer i militær hinderløype og noen regnfulle, men korte øvelser :)

Mineralglasset ble veldig fort ripete av sand, og kronebeskytteren holdt på å forsvinne.

Bruker aldri min på noen "tøffe" aktiviteter (trening), tar den av hver gang. det som kan være kjedelig med at jeg tar den av er at jeg er redd for at den skal bli stjålet hvis jeg er borte osv.