Rolex replica

Elkanah skrev:
Det er som oftest produsentene selv som lekker nye versjoner på nett. Ren markedsføring.

Elkanah skrev:
Rolex, det mest kopierte merket av alle med over 1000 ulike replikamodeller, vil selvsagt ikke offisielt innrømme det, men de føler seg smigret over at de er det mest kopierte merket. Det bare ØKER til deres status.

Tror du virkelig på dette selv? Har du sett hvilken innsats den sveitsiske klokkeindustrien leggen ned for å bekjempe piratvirksomhet? For ikke å snakke om programprodusenter?

Elkanah skrev:
forøvrig, tenk på at den jeansbuksa du går med startet sitt liv på en topp designeres tegnebrett. Deretter ble den laget og solgt til en pris av kanskje Kr. 5000,- så ble stilen kopiert av utallige småfabrikanter og til slutt ender den opp hos H & M til "bare" Kr. 399,- fordi designet ikke har kostet dem noe og produksjonen blir fremstilt av slåtte, pinte og sulteforede småbarn i Burma til en pris av 2 kr,-. Den fortjenesten er vel omtrent lik den våre kjære klokkeprodusenter får av oss fordi vi som marked er villig til å betale 40.000,- for noe stål, glass og et manuelt opptrekksverk (Panerai?)... hvorfor ta 5 lapper når noen er villig til å betale 40? (Gordon Gekko)

Jeg er antakelig ikke glup nok til å forstå hvor du vil hen med dette, for jeg kan med beste vilje ikke se hvordan eksistensen av småbarn på slavekontrakter i konfeksjonsindustrien forsvarer kjøp av piratprodukter. Men dersom du har et ønske om å bedre forholdene for fabrikkarbeidere i den tredje verden, er fôring av den kriminelle økonomien en nokså pussig strategi.

Det er ingen tvil om at klokkeprodusenter i mange tilfeller tar mer enn godt betalt for sine produkter. Men så lenge det finnes mennesker som er villige til å betale forlangende ville de være dårlige forretningsfolk om de lot være. Alternativet for den som ikke vil eller kan betale 40k for en Panerai er så enkelt som å la være å kjøpe; ikke å stjele en, eller kjøpe en ulovlig kopi.

Elkanah skrev:
Nei, alle får selv vurdere sine handlinger og ikke sette seg høyere enn sin neste....
Vurdere i forhold til hva? Hva er poenget med å vurdere sine handlinger dersom man ikke skal rangere dem? Å kjøre i 200 km/t i tettbygd strøk er en dårligere handling enn å gjøre det samme i 50 km/t. Å kjøpe en bil er en bedre handling enn å stjele en – for de fleste av oss. Å støtte den svarte økonomien og kjøpe ulovlig fremstilte produkter er en dårligere handling enn å la det være. Sålenge du velger å gi blaffen i de skader du vet dine handlinger fører med seg, får du finne deg i å bli vurdert deretter.

Selvfølgelig må klokkeprodusentene og programvareutviklerne gå hardt ut med fordømmelse.... det gir jo enda mer markedsføring det, og nesten gratis t.o.m. Se bare på hvordan TISSOT økte markedsandelen etter at de knuste 1 million fakes i Hong Kong eller hvor det var. Klippet med tilhørende merkenavn gikk jo verden over.

Jeg syns Robbie Williams hadde den beste ideen mht. musikk ihvertfall. Han mente det var bedre å utgi cd-boksen med cover og en brenne-cd så kunne folk heller brenne cd'en selv med nedlastet materiale.

Kanskje noe for Patek..? Selg kassen i stål samt glasset, så kan kjøperne selv sette i verket de ønsker...??

Forøvrig er denne tråden blitt kjedelig.. men for all del... er ytterligere innlegg ønsket av folket skal ikke jeg stå i veien.. :D

Hadde jeg visst hvilket "oppstyr" starten på denne tråden skulle stelle i stand, så hadde jeg latt være. Dette er den første tråden jeg har fått med meg her på forumet, der det nesten har kommet til (virtuelt) "håndgemeng". Vi kan for min del gjerne legge denne død, selv om noe av det jeg har lest har vært svært så fornøyelig. Artig å se noen forsøke å heve seg over andre, mens andre igjen overhodet ikke er interessert, men skriver litt allikevel. Håper vi alle kan komme ut det som venner til slutt. :D

Mye er sagt mange ganger tidligere om dette temaet og ingen har hittil endret mening ser det ut til. Gamle kjepphester rir videre.

Det finnes sikkert mange flotte kopiklokke-gtg'er og kopiklokke-fora der ute. Lykke til videre 8)

Forøvrig kan jeg ikke gjøre annet enn å si meg enig i det vesentlige av det Hopalong skriver :)

Nå tror jeg nesten ikke mine egne øyne når jeg ser hvordan noen her argumenter :eek:
Sier meg enig med det meste Hopalong skriver jeg og :)