Rolex Sea-Dweller DeepSea

Medlem
26. jan. 2009
Innlegg
1.943
Sted
Ålesund
Heihei alle sammen

Har nå falt fullstendig for denne klokken, og den blir nok mitt neste kjøp om ting ordner seg etterhvert 8)

MEN: Jeg skulle gjerne hatt deres synspunkter, både positive og negative angående denne klokken. Gjerne erfaringer fra dere som har/har hatt den, hva er bra, noe mindre bra, og noen upraktiske ting med klokken?

Takker alle masse for svar, og ønsker dere en god helg :D
 
Jeg har bare positivt å si. Den oser av kvalitet ned i hver minste detalj, og både størrelsen, tykkelsen og vekten er helt etter min smak. Du kjenner jo vekten av klokken, men uten at det er irriterende å gå med. I tillegg går den meget presist uten at jeg har målt sekunder per døgn.

Når det er sagt så hadde jeg mine tvil første gang jeg så den "live". Jeg synes lenken var altfor smal i forhold til kassen , det så nesten dumt ut. Etter å ha brukt den noen måneder nå er det blitt omvendt. Nå synes jeg lenkene på de andre klokkene mine er latterlig bred i forhold til kassen :D

Deepsea'en er jo blitt kritisert for å ha en skive med altfor mye tekst, det plager ikke meg.
Den er også blitt kritisert for å være for tykk med tanke på skjortebruk. Jeg bruker lite skjorte så det kan jeg egentlig ikke kommentere.

Nå er jo du en Rolex-mann etter som jeg har forstått, og vant med 40mm kasser. Men jeg tipper noen få mm pluss i bredde og tykkelse neppe merkes på en hundrekilos sunnmøring :mrgreen:

P1010660.jpg
 
Utrolig solid ur, teksten på skiven synes ikke ved vanlig bruk. Lenken er estetisk sett anelsen tynn men er samtidig det mest funksjonelle og komfortable lenke som er lavet. Og akkurat det liker jeg, er noe ujålete over valget funksjon foran estetikk. Sannsynligvis den mest testede klokke modell noensinne og det synes og føles på kvaliteten. Et kult "verktøy" å ha i samlingen samtidig som prisen avskrekker nok til at ikke "alle" kjøper den. Det blir aldri den peneste klokken i samlingen min men det var den aldri ment til å være heller...

Jeg har brukt min mest på nato reim.

DSSD23.jpg
 
Fantastisk fet klokke, men desverre aaaaltfor stor for mine håndledd. Som nevnt tidligere virker lenka litt for liten/smal for resten av kassen. Synes godt de kunne kostet på seg en 22/24mm lug på denne.
 
Jeg ville ikke nølt med å kjøpe et slikt ur, men dette er snakk om smak og behag. Det er mye som kan nevnes (men også diskuteres); størrelsen, maxi dial med blå lume, matt skive, buet glass, titanium caseback, den nye låsen, keramisk bezel, parachrome, paraflex etc.

Jeg liker nesten alt ved dette uret, bortsett fra proporsjonene som jeg noen ganger tenker ikke er pene i forhold til Submariner og den gamle Sea-Dwelleren. Den kan se litt klumpete ut og litt for ”rund i kantene”. Tykkelsen som mange klager på synes jeg ikke er noe problem, for å matche resten bør den faktisk være såpass. Kronen er enorm.

Lenken og låsen er helt topp. Den er utrolig behagelig. Jeg synes ikke tynne håndledd er noen unnskyldning for ikke å kjøpe dette uret.

Hvis det er riktig at den keramiske bezelen faktisk kan knuse så er dette en ting jeg synes er litt bekymringsverdig når det gjelder et ur som dette som ellers er så kraftig og burde tåle det meste. Men det positive med bezelen er at den ser veldig kul ut og er så godt som ikke mulig å ripe.

Lykke til
 
Vel det er vel nesten litt kvalmt med kun positive Rolex resensjoner?!

Jeg har hatt en og det er den eneste Rolex som faller i min smak, dvs alle andre er for små!

Dog så liker jeg ikke at Rolex ikke gadd å lage en ny lenke, fordi den er alt for spinkel i forhold til kassen. Litt slapp av Rolex å "segle" videre med standard lenken, som visserligen har nytt spenne med fantastisk dykker-extension funksjon, men men........lenkens bredde holder ikke i proporsjon med kassen!
 
Jeg vet ikke om jeg er helt enig i at lenken skulle vært så mye bredere, men det kan godt være det hadde passet bedre på en måte. Lenken er i hvert fall bredere enn på Submariner etc. og hvis jeg tenker på hva alternativet hadde vært, altså en lenke bredt som et belte og en lås bred som en beltespenne da er jeg ikke helt sikker på om det hadde vært helt bra heller (for meg personlig i hvert fall) ...

Jeg tror ikke som nevnt ovenfor at dette har med å ikke gidde eller slapphet fra Rolex sin side, det er nok gjort bevisst, men er helt enig med Sven Bertil ang. proporsjonene :D
 
Sven Bertil skrev:
Litt slapp av Rolex å "segle" videre med standard lenken, som visserligen har nytt spenne med fantastisk dykker-extension funksjon, men men........lenkens bredde holder ikke i proporsjon med kassen!

Vel, det er ikke helt standardlenken som Rolex har satt ny spenne på :D . Lenken på Deepsea har massive midtledd hele veien. Det har ikke vanlig dweller. Det er en ny lenke, som er latterlig mye tightere og mer robust en den oysterlenken som sitter på gamle 16660.

Deepsea er et yndet refsobjekt blant mange Rolex-fans, men etter min mening er den helt rå. Jeg har kun prøvd klokken på hånda et lite kvarter, men ble helt frelst. Jeg prøvde både ny og gammel sea-dweller på Bjerke samtidig før jul i fjor, og kvalitetsforskjellen var helt latterlig. Prisforskjellen på nærmere 50% virket plutselig helt rimelig :D .
 
Her var det mange gode innspill. Tror nok kanskje jeg skal få prøvd den på hånden før jeg bestemmer meg, virker som om de fleste enten blir frelst eller får litt avsmak pga størrelsen på lenken. Utseendesmessig er den iallefall lekker synes jeg :D
 
Hei du

Takk for svar, men den modellen er allerede innkjøpt...... og allerede solgt videre :roll: :roll:

I kjent rkjersem stil selvfølgelig, den ble nok for stor for meg også... :mrgreen:
 
Du må være mann nok for å bære denne klokka, i begynnelsen likte jeg pondusen på klokka så kom jeg til et punkt hvor jeg bare ville selge den men så vokste den på meg tok litt tid men nå syns jeg den bare er helt bad ass og ser sykt bra ut , du må regne med at klokka ikke holder seg under genseren men stikker frem og skinner folk midt i trynet, enten liker du det eller ikke
 


Fått gleden av å ha fått tak i denne klokken i går.. Min erfaring etter kun en dag er at denne klokken fant jeg fort ut er for spesielt interesserte! Hehe.. Klokken bygget så høyt og er rett og slett massiv med tanke på høyden og vekt. Klokken er for all del utrolig nydelig, men på mine små armer så blir denne klokken litt for voldsomt! Denne gikk fort ut til noen andre som vil ha mer glede av den enn mine smale håndledd og armer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Collettmuller