Rolex som fødselsgave??!!

Medlem
24. feb. 2012
Sted
Slemmestad
Hei

Kid nummer to er på vei, og jeg ønsker å gi min kjære en liten oppmerksomhet når vi etter hvert kommer hjem fra sykehuset. Hun er ikke veldig up to date når det gjelder klokker, men om det skulle være noe, så vet jeg hun alltid har hatt en crunch for Rolex.
Så da tenkte jeg at en familieforøkelse må være en perfekt anledning til en slik oppmerksomhet, og morsomt med en gave som varer!

Hva tenker Dere, og noen som har erfaring med en slik gave til sin bedre halvdel?

Budsjettmessig tenkte jeg meg en maks på 20-30k, men finnes det gode rimeligere modeller er det positivt.
Hvilken modell tenker dere for en jente?:confused:

En Datejust må jo være midt i blinken? :D Til den prisen blir det brukt, det er mange som ikke synes passer en gave, men gjør vel kanskje ikke noe?

Kone presang

En Datejust må jo være midt i blinken? :D Til den prisen blir det brukt, det er mange som ikke synes passer en gave, men gjør vel kanskje ikke noe?

Du kan kjøpe noe som du kan "bygge" på etterhvert, jeg kjøpte en datejust til min første kone i morgengave, første fødsel en bezel med "grus" , ved neste fødsel en diamantskive. (Godt det ikke ble flere barn) :cool:
Både stål/platina utgaven og stål/gultgull utgaven tåler litt bling til fruer. Ønsker du en litt mer "sporty" datejust for fruen, kikk etter en "turnograph" (bezel er dreibar med index, den blir på en måte litt submariner light). ;)

Redigert:
Jeg hadde valgt en 36 mm explorer 1 - forutsatt at madammen ikke har en crush på diamanter på klokken.

I så tilfelle sliter du nok med budsjett :eek:

Du kan kjøpe noe som du kan "bygge" på etterhvert, jeg kjøpte en datejust til min første kone i morgengave, første fødsel en bezel med "grus" , ved neste fødsel en diamantskive. (Godt det ikke ble flere barn) :cool:
Både stål/platina utgaven og stål/gultgull utgaven tåler litt bling til fruer. Ønsker du en litt mer "sporty" datejust for fruen, kikk etter en "turnograph" (bezel er dreibar med index, den blir på en måte litt submariner light). ;)

Liker tanken med å gradvis bygge ut klokken, fin idé som gjør klokken stadig mer personlig ;)
Er dette greit med de fleste modeller, DJ, Explorer etc. eller er det enklere å få deler og gjøre jobben med noen modeller.

Ellers masse gode forslag, og har vurdert både nytt/brukt, men er fristet til brukt da man her for mer for pengene, men samtidig, for det rette uret kan man vel vurdere å øke budsjett også.

Ingen tvil - Johnny er en bra mann! - Har kjøpt et par klokker fra ham de siste årene.

Rolex i gave må jo være helt topp! Kan ikke skjønne annet enn at hun ville blitt fornøyd med det :)
Datejust er hvertfall en meget lekker sak som finnes i et hav av varianter og skiver som kan byttes. De har laget mange skiver rettet mot kvinner også, selv om det i utgangspunktet er en herreklokke. Ta deg en tur innom en AD, så får du se hvor mange flotte varianter som finnes. Sist jeg var innom Bjerke så jeg på nettopp Datejust 36mm, og de har MANGE varianter inne.

Briljantwatches er et trygt sted å handle om du går for brukt :)

Rolex i gave må jo være helt topp! Kan ikke skjønne annet enn at hun ville blitt fornøyd med det :)
Datejust er hvertfall en meget lekker sak som finnes i et hav av varianter og skiver som kan byttes. De har laget mange skiver rettet mot kvinner også, selv om det i utgangspunktet er en herreklokke. Ta deg en tur innom en AD, så får du se hvor mange flotte varianter som finnes. Sist jeg var innom Bjerke så jeg på nettopp Datejust 36mm, og de har MANGE varianter inne.

Briljantwatches er et trygt sted å handle om du går for brukt :)

Skal ta meg en liten tur innom AD ja, greit å se live:D

Jeg ga tilsvarende, men med hvitt-gull-bezel og hvit skive (15234) til kona i kombinert bursdags-, forlovelses- og morgengave. Det slo an! Etter fem år er hun blitt like glad i klokken som jeg blir i mine:)

Har selv hatt denne, men med glatt bezel (15200) og syns den har en av Rolex' peneste skiver!

En klassiker som passer til alle anledninger:) Og størrelsen på Date er som skapt for piker!

Jeg støtter Air-King hvis du skal handle nytt!

Begge disse får du for 29' hos Urverket

rolex-air-king-114200_3_MED.jpg

rolex-air-king-114200_10_MED.jpg

Hva med Tudor Glamour - de har noen fine damemodeller både med og uten bling.

Jeg har en følelse av at du scorer høyere om du kjøper nytt i en sådan situasjon.