Rolex Sub date vs Omega Speedm Moon

Medlem
22. april 2008
Hei!

Hvilken av disse to ville det ha vært fint å ha i samlingen deres?
Enten eller :!:
Har hatt en Sub LV tidligere, men jeg ble litt for grønn av den.... men jeg savner den på en måte.
Synes Speedy sitt Lemania er nice.

Begge.
Det blir galt å stille to så historiske ur opp mot hverandre.
De har totalt ulike kvaliteter; Speedyen bred og slank, LV'en mer fet.
Den ene med et av tidenes beste automatikk verk, den andre tidenes beste opptrekksverk.
Den ene et dykkerur den andre en avansert hastighetsmåler.
Begge riktignok beregnet for sport og påkjenninger. Men på ulikt vis.

Kjøp èn nå og spar til den andre. Men sørg for å ha begge i samlingen!

Tips: speedyen er minst vanlig og rimeligst. Kanskje begynne med den?
Lykke til og kos deg med jakten!
:)

Enig med Frodo. Begge hører hjemme i en klokkesamling. Men jeg mener Sub`en pga vanntettheten og safirglasset er mer anvendelig. Jeg ville derfor begynt med den, og supplert med en Speedy senere.

Tja, jeg har begge og kunne ikke tenkt meg en samling uten begge to. Begge har ikonstatus med lang og innholdsrik historie.

Tror ikke jeg hadde klart å velge en over den andre, men det kommer jo an på hvorfor du vurderer å kjøpe en av de. Er det fordi du samler eller skal den tjene en spesifik funksjon?

Begge er ikoner.
Synes Sub er mer praktisk, men Lemania-urverket er stillig.
Kanskje en ny Speedy med safir-glass senere :D

Begge burde absolutt være i en samling, en Speedy er definitivt på vil ha listen.

20090616-DSC_0085.jpg

Selvsagt sub! Har aldri hatt sansen for alle disse urene med ETA verk, Omega, TagHeuer, Breitling,Panerai, osv osv. Samme "suppa" alt sammen...;)

A.Warhol skrev:
Selvsagt sub! Har aldri hatt sansen for alle disse urene med ETA verk, Omega, TagHeuer, Breitling,Panerai, osv osv. Samme "suppa" alt sammen...;)

Bare føler her i denne debatten å poengtere at Speedy Moon ikke har eta verk.
Men Lemania (Breguet) som nå lager disse verkene utelukkende for Speedy.
Etter min mening svært så eksklusivt. 8)

Har hatt begge og skal ha en Submariener igjen.
Omega har en tendens til å bli liggende innelåst, mens Rolex får se verden sammen med meg.

Skulle du hatt bare 1, hadde jeg garantert gått for Rolex. Ingenting som følelsen av å ha en Rolex på hånden. Etter min mening når aldri Omega opp dit. Men om man skal ha flere, så er selvsagt Speedy en nydelig klokke :D

litt off topic, men å putte disse manufakturene i samme bås å skrive samme suppa alt sammen er litt i frekkeste laget spør du meg.
de har vel alle minst et innhouse verk.

Når det er sagt hadde jeg gått for Rolex som førstekjøp.