Rolex SUB eller Rolex GMT master II? Veien til min 1.Rolex:)

Medlem
21. jan. 2013
Sted
Ålesund
Nå er det ikke lenge til før jeg skal kjøpe min første klokke:)
Men, jo nærmere jeg kommer kjøpetidspunkt, jo mer usikker blir jeg...
Jeg stusset lenge på hvilken sub jeg skulle ha, men fikk rede på det da jeg er avhengig av dato på urene mine:)
Men nå er jeg usikker igjen:/ ikke på hvilken sub, men hvilken klokke jeg skal ha... Som overskriften viser, lurer jeg fælt på hvilken klokke er tøffest på armen og best å eie som 1.gangs rolex:)
Jeg kommer til å bruke klokken mye til fritid, samt jobb... Klokken må se fin ut til dress, samtidig som den er sporty:)
Er det noen her som har kjennskap til klokkene å vil dele litt informasjon å opplevelser til meg?:)
Hjelpe meg til hvilke klokke jeg skal kjøpe, å gjerne lede meg vekk fra ville veier igjen?;)
Setter pris på alle innspill:)
Tikk-Takk for titten å ha ei riktig god helg!:)

Personlig synes jeg sub er utrolig kjedelig (med mindre vi snakker om noe annet enn standarden), så ville valgt GMT Master II.

Når det er sagt synes jeg ingen av de passer noe særlig til dress, men det er jo smak og behag.

I mine øyne kan du ikke trå feil med noen av disse klokkene, synes begge to er utrolig fine. Prøv begge på armen, og velg den som tiltaler deg mest. Lykke til med valget :)

Jeg har prøvd begge de nye modellene, likte nok GMT II - C best, men ikke godt nok (enda).

GMT har jeg ikke prøvd, men jeg har hatt en sub 16610 og syns egentlig at det er det perfekte sportsuret i "fornuftige" prisklasser.

Går du opp til AP eller PP blir det selvfølgelig noe annet.

Lykke til!

I mine øyne kan du ikke trå feil med noen av disse klokkene, synes begge to er utrolig fine. Prøv begge på armen, og velg den som tiltaler deg mest. Lykke til med valget :)

Jeg kjøper litt vågalt da jeg ikke har prøvd noen av klokkene på armen før... Jeg har dog prøvd en datejust II, som jeg egentlig skulle kjøpe meg i fjor sommer, men brukte litt for lang tid på avtrekkeren slik at den gikk til noen andre:/
Litt glad er jeg og, da jeg ikke hadde tenkt sportsur mulighetene:)

Du kan ikke gjøre et feil valg her. Det du må bestemme deg for er om du vil ha GMT funksjonen eller ikke.

Her kan du jo få 1000 svar uten at det hjelper deg det minste, kun mulig å bestemme dette ved å prøve begge på armen.
Men siden du spør.....................kjøp en sort SUB.:)

Lykke til.

Hei Prinsen :)

Du må nesten gjøre som @Thomas sier, bestemme deg for hvilken funksjon du vil ha, eventuelt trenger. En GMT funksjon er fint å ha når man er ute å reiser i andre tidssoner enn hjemme-sonen. Eller hvis man i forbindelse med f.eks. arbeid kommuniserer mye over telefon med kollegaer i andre tidssoner.

Tidtakings beselen på Submarineren er grei å bruke som parkometer-timer, til egge koking, hvis du holder pusten ofte eller hvis du driver med dykking (men ikke et must).

Når de fleste her inne sier at "du kan ikke gjøre feil valg her" så betyr ikke det noe annet enn:

- At du kan selge klokka igjen med lavt eller ingen tap (forutsatt at du tar vare på uret ditt)

- At du får annerkjennende nikk fra andre asylanter her inne (og av de du måtte møte på flyet, i heisen, på puben og andre steder)

De fleste andre i kongeriket derimot synes stort sett vi er noen blærer som brysker oss over stolthetene våre. Men hvem pokker bryr seg ;)

Du spør også hvilken modell som er "tøffest" på armen. Begrepet "tøfft" varierer fryktelig mye fra sted til sted, fra miljø til miljø og fra tid til tid. Glem alt om hva som er "tøft". Gå heller etter det som er tidløst. Vi som har, og har hatt, diverse Rolex'er kan diskutere i det uendelige over hvilken av de to modellene du har nevnt som er mest tidløs. Så her må du velge selv - he he.

Og så skal uret ditt både være sportslig og passe til dress. Hmmmmmm. Den der er ikke helt enkel. Men her er meningene delte selvølgelig. Jeg vil jo hevde at en GMT ikke passer til dress, hvis du da ikke er bilselger eller går i pilot uniform. Submariner kan til nød gå sammen med dress hvis du enten er Mr. Bond eller klokka er skjult under skjorta.

Men alt dette er jo bare mine personlige meninger. Og det er mange meninger her inne på sonen :D

Så mitt råd er dette: Prøv klokkene på armen før du bestemmer deg. Ikke kun ta for deg det rent visuelle, men kjenn også hvordan kassen sitter på håndleddet. Det er du som skal drasse på uret til daglig så pass på at det sitter behagelig. Og helt til slutt stoler du på deg selv og velger den modellen du synes ser best ut. Den modellen vil være det riktige valget.

Lykke til :D

Frode.

Redigert av en moderator:
Hvis klokken skal brukes litt hardt vil nok Sub'en kle sine arr litt bedre.:cool:
Polerte midtledd blir litt mer pyntet uten at den nødvendigvis passer til dress i det hele tatt.
Dropp dresstankene dine og gå for en Sub.;)

Prøvde GMT II c - no love - men er uenig i at den ikke kan brukes til dress. Hallo har du sett hva folk strapper fast til venstre håndledd for å måle tiden?

Tror du må prøve de gamle kassene.

Prøvde GMT II c - no love - men er uenig i at den ikke kan brukes til dress. Hallo har du sett hva folk strapper fast til venstre håndledd for å måle tiden?

Tror du må prøve de gamle kassene.

Enig. Uten å helt forstå det selv. Kjøpte en splitter ny GMTc SS, men solgte den etter noen måneder. På bilder er klokka rå. På min, understreker min, hånd så funket det ikke. Også irriterte de polerte midtleddene meg. Ok til kontorjobb, men føltes feil hver gang jeg var ute i hagen/skogen/sjøen/etc. Var innom en GMTc TT som jeg digget og fremdeles digger. Men litt for pynta med gull til jeans etc. Og ikke minst dyr, mye alternativ klokkemorro for dens verdi:)

Så fikk jeg plutselig to suber, en nodate med gammel kasse og en ceramic LV. Begge er favoritter!

Ny versjons fordeler: fantastisk lenke og lås, "bling-faktor" i farge og størrelse
Gammel versjons fordeler: fravær av maxi-dial, slanke visere, diskret, tro til opprinnelig sub-design, tool-watch følelse, 10-12' rimeligere...

Kanskje dette gir noen informasjon du kan bruke i ditt valg?

Her er klokkene bebildet i tur og orden ift tekst ovenfor (alle bilder av de aktuelle klokkene):
116710ln.jpg

(Solgt)
IS.jpg

(Solgt)
DSC_0253_zpsbec18ff0.jpg

(Til salgs*)
DSC_0302_zps847d054b.jpg

(Til salgs*)

Er du i tvil:
1. Prøv dem på armen
2. Kjøp sort sub
3. Kjøp en Pepsi/LV/TT/whatever morsomt som klokke 2

* ikke lagt ut annonser, ingen planer om det heller, men jeg er en flippe-giggolo og selger alt om prisen er rett til fordel for andre morsomme klokkeprosjekter:)

Redigert:
Som en allrounder mener jeg GmtC er riktigere enn Sub. De polerte midtleddene alle misliker er nettopp det jeg liker med den. Sklir godt inn i dressantrekket og er klart mere elegant en Sub. Den funker også utmerket på stranden, til jeans og med litt møkk på henda i Hagen:) men begge er fine alternativ. Har både "Sub(SD)" og GmtC og er ikke plaget med riper på noen av dem tross normal bruk. Prøv begge på hånda og avgjør selv:)

Av en eller annen grunn er dette favorittråden min for tiden.

Til trådstarter: beklager all OT.