Helt klart med dato, ettersom det er noe du sikkert vil bruke mye i det dagligdagse liv. Synes også som mange andre her at cyclopsen er særegent for en Rolex. Men for all del, så er en sub uten også vakkert!
Ser man viserene godt igjennom cyclopen eller blir det vanskelig å lese av tida?
Synes 8-10K er litt for mye prisforskjell til at jeg kjøper 116610 over 114060, men dato er jo ofte praktisk å ha på alt fra jobb til jakt på pålegg i kjøleskapet
Har aldri hatt noe problem med det jeg i hvert fall . Test en i en butikk og be om å få snurre på viserene litt. Det burde la deg gjøre, er jo en legitim bekymring.
Ser man viserene godt igjennom cyclopen eller blir det vanskelig å lese av tida?
Synes 8-10K er litt for mye prisforskjell til at jeg kjøper 116610 over 114060, men dato er jo ofte praktisk å ha på alt fra jobb til jakt på pålegg i kjøleskapet
Har 4 Rolexer som jeg bytter på om hverandre, alle med dato og kunne ikke tenkt meg uten. 3 av dem har cyclopsen og det er bare min DSSD som ikke har det, savner det nesten litt på den også. For meg blir det som flere har nevnt litt av identiteten til Rolex.
Har også brukt min GMT på over 100 dykk, og hadde aldri problem med "avlesningen"
Cyclopsen utgjør ikke en risiko mtp lesbarhet, men har man valget så er det jo best uten dette forstyrrende elementet.
Har dykket en del med 116610, og pga dårlig dykkebezel så skal man være god for å lese av bunntiden på minuttet. Blir jo brukt som en back-up og ikke primær timer. Er mer godfølelsen man får av å bruke en Rolex dykkerklokke til det som den faktisk er laget for
Skal man være hardcore på lesbarhet så bør man gå for PloProf.
I dagslys:
På nattdykk (dette er tatt over vann, men jeg kan gå god for at det er nøyaktig samme lesbarhet på nattdykk. Morsom historie: Jeg og Frode var nede i Egypt på nattdykk, vi var ikke i samme team, og han klarte fort å gjenkjenne meg fra teamet jeg var i pga den lysende blå PloProfen jeg hadde på handa som skilte meg ut fra de andre. Han så dette på ca. 15m avstand!):
Rolex funker kun optimalt i god sikt i dagslys uavhengig om det er no-date, sub-date, SD eller Deepsea. Det er min erfaring iallefall.