Jeg synes at 16600 er den absolutt kuleste dykkeren fra Rolex (no wonder, har den på hånden nå).
Den sitter imidlertid høyere på håndleddet enn vanlig sub så du bør prøve.
To ganske forskjellige klokker synes jeg. 114060 har nye kassen og en lenke som er milevis bedre enn den på 16600. SDen på sin side er den ultimate toolwatch fra Rolex etter min mening, jeg tenker at markedet er profesjonelle og Rolex har ikke sett poenget i å tilby den i andre materialer (mulig dybderatingen også er en viktig årsak der). Jeg har begge klokkene og kommer ikke til å selge noen av dem, men måtte jeg velge ville det blitt SD. For ordens skyld er jeg kontorrotte og har ikke behov for 4000 fot rating, men man kan gå med joggesko uten å måtte løpe..
Her er min på nato:
@cobraperTakk for gode tilbakemeldinger!
Ligger en ute - det er ikke orginalbox antar jeg. 1999 kom vel i treeske og pute.
Hva tror dere om denne?
Rolex sea dweller 4000-1220 - FINN Torget
Tja, hva skal man si her da? Klokken kan jeg ikke uttale meg så mye om. Det gode gamle ordtaket "kjøp selger" er ihvertfall ikke brukt opp. Det som får meg til å reagere på den annonsen er flere ting. For det første blir jeg veldig forvirret av hvilke papirer som egentlig følger med klokken. Mistenker at de originale papirer og sertifikat er borte, men at det følger med div papirer fra mer eller mindre autoriserte kilder som skal gi inntrykk av at originalpapirene er tilstede. Boksen er som du også nevner ikke tidsriktig. Den nye boksen kom i ca. 2005, og fulgte ikke med en klokke fra 1999.
Man sitter altså igjen med følelsen av at klokken muligens er grei, men at det er slengt med en boks fra feil tidsepoke og diverse papirer med usikker betydning for å gi inntrykk av at klokken er komplett. Dette får meg til å steile, og nærmer seg svindel i mine øyne. I det minste er det uredelig.
Meget fin, og jeg liker analogien med joggesko. Bygger 16600 veldig høyt opp, eller er det minimalt. Er det blitt gjort noen endringer på den i livsløpet?