Rolex Submariner 116610LN

Medlem
16. feb. 2009
Innlegg
39
Sted
Lørenskog
Hei!

Sitter å titter litt på den nye submariner'n og har egentlig litt lyst på den. (tror jeg)
Hvordan oppleves den nye modellen sammenliknet med den forrige?

Er også veldig sugen på en Deep Sea, men har i det siste fått det for meg at den kanskje blir litt klumpete i forhold?
Startet klokke galskapen med en ny Super Avenger, men det ble litt for mye klokke for pengene syntes jeg.
Går jeg på samme smellen om jeg går for en Deep Sea i stedet for en Submariner av nye typen?
 
Hei!

Sitter å titter litt på den nye submariner'n og har egentlig litt lyst på den. (tror jeg)
Hvordan oppleves den nye modellen sammenliknet med den forrige?

Er også veldig sugen på en Deep Sea, men har i det siste fått det for meg at den kanskje blir litt klumpete i forhold?
Startet klokke galskapen med en ny Super Avenger, men det ble litt for mye klokke for pengene syntes jeg.
Går jeg på samme smellen om jeg går for en Deep Sea i stedet for en Submariner av nye typen?

Skjønte ikke helt hva du mente med "litt for mye klokke for pengene" men regner med at du mente den var litt stor?
Jeg gikk fra Breitling SOHC på 46 til nye suben. Du kommer ikke til å angre på suben ett sekund. Lenka er nå slik den burde ha vært fra starten av, størrelsen er akkurat passe. Kvalitetsfølelsen er påtagelig, og når uret går +1 sek per døgn i tillegg er det ikke mye å klage på. Just do it.

Jeg har ikke eid en deespea, men prøvd på ørten ganger. Klokka er litt høy, og typisk dørkarmmagnet mistenker jeg. Tanntrådlenka trekker ned. Men allikevel, jeg vurderer sterkt som klokke nr 2 i år.
 
Jeg har hatt alle klokkene, og synes at både SA og DSSD er for "klumpete".

DSSD er riktignok en fantastisk klokke, men jeg fikk den ikke til å sitte pent på armen. Dette skyldtes ikke størrelsen på kassen, men det enormt tykke baklokket. Den puslete lenken opplevde jeg aldri som et problem, tvertimot så er den meget bra.

116610 synes jeg er en fin klokke, og jeg synes maxi-kassen er riktigere for en daglig beater, enn den gamle suben. Det er bare smak og behag selvsagt, men står det en stålrolex på menyen hadde nok det vært mitt valg...
 
hei, tro meg når eg sier at DSSD oppleves som en mye mer korrekt størrelse en Super Avenger`n. Min første (skikkelige) klokke var en Super Avenger og selv om jeg digger den, så er den i de fleste sammenhenger for STOR. DSSD derimot føles korrekt ;) Går du fra en Super Avenger og direkte over på en 116610 så tror jeg den fort vil føles liten, men når det er sagt så er jo det nettopp 116610 eg har ambisjon om å kjøpe i år (også en PAM ;))
Problemet med sånne som oss som starter med en Super Avenger er at det blir på mange måter et feil utgangspunkt :roll::cool:

Kan ihvertfall på det sterkeste anbefale en DSSD og at den er litt klumpete er sikkert noe du fort vill akseptert med tanke på hvor i klokke-landskapet du kommer fra.

Lykke til !! :D
 
Takker for svar!

Da må jeg litt i tenkeboksen her.
Opprinnelig var jeg ute etter gull rolex, men er redd det blir litt for "flashy" for min del.
Tror lommeboka også er veldig enig. Ser at det må spares lenge og hardt for at det skal kunne realiseres.
Og med min tålmodighet så er det en oppgave som er umulig og gjennomføre.

Så det koker vel ned til at jeg ender på en Sub av nye typen, men klarer ikke helt å legge fra meg DSSD lysten. Så kanskje må man ha begge?

Time will show ;)
 
Klart du må ha begge. DSSD er jo en del tykkere, men er komfortabel å gå med etter min mening. Likevel hadde jeg nok valgt SUB-C hvis det sto mellom en av disse, kanskje en litt greiere allround-klokke. Dessuten synes jeg den blanke skiven på Suben står bedre i stil til den keramiske bezelen enn den matte på DSSDen.

img1953s.jpg

img1950cr.jpg
 
Har hatt DSSD 4 ganger på kort tid og jeg klarer aldri å bli komfortabel med den.

Visst er den kul, det er jo massiv gutteklokke, men den sitter aldri komfortabelt på håndleddet mitt. For min del skal man ikke gå med følelsen at man har en stor klokke på hånden, den skal bare være der...

Du forstår hvilken jeg ville gått for :D
 
Sub, helt klart. Men det er nok mest fordi jeg har puslete håndledd :) Om man har armer til det er jo DSSDen tøff, en klokke som synes.
 
Sub, helt klart. Men det er nok mest fordi jeg har puslete håndledd :) Om man har armer til det er jo DSSDen tøff, en klokke som synes.

Tøff eller ikke Anders, den sitter rett og slett ikke godt.

Jeg har hatt Breitling SA flere ganger og den er superkomfortabel på mine håndledd til tross for størrelsen. Og den er jo enda større en DSSD.

Men det er jo min mening da :D