Må være en kjip følelse når rolexen sklir av håndleddet og synker som et søkke ned i mørketSubmariner toolwatch?
Found: A Rolex Submariner Lost At Sea, Recovered 14 Months Later...And Still Works
So we all know that the Rolex Submariner is a good diving watch. But what we didn't know is that the beloved Sub could sink to the bottom of the Pacific Ocean, only to be recovered 14 months later, and still work (after a bit of winding).www.hodinkee.com
Vis vedlegg 232039
Sub spends over a year at the bottom of the ocean! - Rolex Forums - Rolex Watch Forum
Sub spends over a year at the bottom of the ocean! Rolex General Discussionwww.rolexforums.com
Bilde og linker fra nettet
En av de siste 5513 fra 1989:
Jeg sitter også på en L-serie fra 1989. Din ser like original og crisp ut som min. et mesterverk av en klokke! Men et lite spørsmål: Har du noen gang sett patina matche på visere og indeks på gold surroundings-utgavene av 5513? Mine markører har nydelig patina, mens viserne er kremhvite. Jeg har fått bekreftet fra urmaker at viserne har tritium, og jeg har fått bekreftelse fra selger(som også er første eier) på at ingenting er byttet. Jeg vet at markører og visere vanligvis skal patina-matche på vintage, og at eventuelt avvik skal gå i favør mørkere visere. Men finner som sagt ingen 5513 med gold surroundings som matcher.
Min har ettersom jeg vet den originale skiva/visere, men veldig lite patina da begge er ganske så hvite, og selvsagt fungerer ikke lume lenger. Men jeg har en 1680 fra 1978 og der er det patina på markørene, men ikke på viserne, eller mye mindre, vet ikke om viserne er originale men har hørt om dette fenomenet at det kan være veldig ulik patina på visere og skive, foto av min 1680: